چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 72242
منبع : خبرگزاری مهر
امسال به دلیل مشکلات اقتصادی؛

۶۲۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد درآمدند

قم نيوز : رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش ۶۲۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد در کشور به دلیل مشکلات اقتصادی طی سال جاری خبر داد.
۶۲۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد درآمدند
۶۲۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد درآمدند
به گزارش قم نیوز پرویز فتاح در دیدار با آیت الله سید سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در حرم مطهر کریمه اهل بیت انجام شد، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعتبارات داخلی و کمک‌های مردمی، واحدهای مسکونی را برای مددجویان زلزله زده در کرمانشاه احداث کرده و پیش از فصل سرما به آنها تحویل داده است.

وی گفت: در زلزله سال گذشته در استان کرمانشاه ۱۲ هزار واحد مسکونی به طور کلی تخریب شد و بیش از ۱۵ هزار واحد نیز دچار آسیب شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: کمیته امداد فعالیت‌های دشواری را بر عهده دارد زیرا با توجه به شرایط اقتصادی که طی چند ماه گذشته ایجاد شده تعداد افرادی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۲۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند که این امر ناشی از افزایش شرایط اقتصادی موجود است.

فتاح بیان کرد: کمیته امداد سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی اعضای خود مواجه بود اما متأسفانه در ماه‌های گذشته تعداد اعضای کمیته امداد مجددا افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سرانه مددجویان کمیته امداد افزایش سه برابری داشته است، افزود: متأسفانه با وجود تورم ارزش این مبلغ افزایش داده شده بود ولی طی سال جاری کاهش یافته است.

توزیع دو نوبت سبد کالا میان محرومان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه طی امسال ۲ نوبت سبد کالا میان مددجویان کمیته امداد توزیع می‌شود، افزود: با توزیع سبد کالا بخشی از فشار اقتصادی به قشرهای آسیب پذیر کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: انفاق‌های مردم از ابتدای امسال تا پایان آبانماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است.

فتاح با اشاره به افزایش کمک‌های مردمی به محرومان و مددجویان با وجود شرایط اقتصادی افزود: خوش حساب ترین مراجعین به بانک‌ها مددجویان کمیته امداد هستند و همچنین در ازدواج آمار بالا و در طلاق آمار پایینی را به خود اختصاص داده‌اند.

کسب رتبه زیر هزار کنکور توسط ۱۵۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ۷۲ هزار دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۱۵۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در کنکور امسال موفق به کسب رتبه زیر یک هزار شدند.

وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) نهادی فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی است که با اقدامات خود موجب جلب اعتماد قشرهای جامعه از جمله اهل سنت در کشور شده است به طوری که حتی اهل سنت نیز به مدت ۲ سال است که به این نهاد زکات پرداخت می‌کنند.

فتاح با تأکید بر ضرورت کاهش فاصله طبقاتی میان مسئولان و محرومان، افزود: ارتباط گسترده‌تر مردم و مسئولان موجب تحکیم بیشتر نظام و خشنودی مردم خواهد شد.

وی بیان کرد: مردم قم از نظر خدمت‌رسانی به محرومان در سراسر کشور سرآمد هستند و به همین دلیل و با کمک‌های مردمی پایگاه فرهنگی کمیته امداد در این استان دایر شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgxx9u.ak9xt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما