شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 72375
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیرکل ثبت‌احوال استان قم:

۷۲ ایستگاه ثابت و سیار ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در قم راه‌اندازی شد‌

قم نيوز : مدیرکل ثبت‌احوال استان قم گفت: ۷۲ ایستگاه ثابت و سیار ثبت‌نام کارت‌های هوشمند ملی با ظرفیت ۶۰ هزار ثبت‌نام در ماه در قم راه اندازی و فعال است.
۷۲ ایستگاه ثابت و سیار ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در قم راه‌اندازی شد‌
۷۲ ایستگاه ثابت و سیار ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در قم راه‌اندازی شد‌
به گزارش قم نیوز خلیل مرادی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل ثبت‌احوال استان برگزار شد، اظهار داشت: نخستین ثبت‌ هویتی در قم در سال 1304 به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افتتاح و راه‌اندازی اداره ثبت‌احوال شهر پردیسان افزود: برنامه‌های هفته ثبت‌احوال قم در روز 3 دی‌ماه با حضور در مزار شهدای مدافع حرم آغاز می‌شود، اداره ثبت‌احوال شهر پردیسان 3 دی‌ماه امسال افتتاح‌شده و به جمعیت بالغ‌بر 130 هزار نفر ثبت خدمات هویتی را انجام می‌دهد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم گفت: ساکنان شهرها و روستاهای بخش خلجستان و جعفریه از این بعد می‌توانند خدمات و نیازهای خود را از طریق اداره ثبت‌احوال شهر پردیسان انجام دهند، ویژه‌برنامه‌های متعددی در روز ثبت‌احوال در نظر گرفته‌شده که رونمایی از اسناد 11 دانش‌آموز شهید سه‌راه بازار قم هفتم دی‌ماه در نماز جمعه انجام می‌شود.

مرادی با بیان برگزاری جشن صدسالگی ثبت‌احوال در قم ابراز کرد: با حضور در منزل بانوی قمی  که متولد 1207 بوده و امسال وارد صدمین سال زندگی می‌شود، صدمین سال فعالیت ثبت‌احوال در استان قم جشن گرفته می‌شود.

وی با اشاره به مکان محور بودن خدمات ثبت‌احوال قم  عنوان کرد: قبل از انقلاب  بیش از 127 میلیون برگ سند در سطح کشور وجود داشته که امروز تمامی آن‌ها به‌صورت آرشیوشده و ارائه خدمات بر مبنای آن مکان محور شده و خدمات بر اساس محل سکونت به متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم ابراز کرد: راه‌اندازی 72 ایستگاه ثابت و سیار ثبت‌نام کارت‌های هوشمند ملی با ظرفیت 60 هزار ثبت‌نام در ماه یکی از فعالیت‌های مهم این اداره کل در ماه‌های اخیر بوده است، با رونمایی از کارت بومی هوشمند ملی کارت‌های ملی متقاضیان به‌زودی به شهروندان تحویل می‌شود، در حال حاضر 16 هزار کارت هوشمند ملی آماده تحویل بوده اما هنوز شهروندان برای تحویل آن‌ها مراجعی نکرده است.

مرادی گفت: بدون کارت ملی و اثرانگشت امکان تحویل سند مالکیت در استان وجود نداشته که می‌تواند در جلوگیری از تخلفات ملکی اثرگذار و مفید باشد، در حال حاضر برای دریافت دسته‌چک صرفاً یک شماره ملی از متقاضیان دریافت می‌شود که امکان دریافت دسته‌چک‌های متعدد را از بین برده است.

وی اضافه کرد: کارت هوشمند افرادی که کارت‌های ملی آن‌ها مفقودشده یا اخیراً به سن قانونی رسیده باشند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ثبت‌نام در ایستگاه‌های سیار در سطح مدارس انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdks05.yt0x56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما