شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : 72393
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله علوی گرگانی: زندان‌ها به مدرسه انسان‌سازی تبدیل شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان بر فرهنگ سازی برای کاهش جرم در جامعه تأکید کرد و گفت: باید سعی کرد زندان‌ها تبدیل به مدرسه انسان سازی و ارائه مسائل تربیتی شود.
زندان‌ها به مدرسه انسان‌سازی تبدیل شود
زندان‌ها به مدرسه انسان‌سازی تبدیل شود
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر شنبه در دیدار حجت الاسلام تهامی، مدیرکل اداره امور زندان‌های استان قم گفت: امروز شاهد این هستیم که اقدامات بسیار خوبی در ارتباط با زندانهانی‌ها انجام می‌شود.

وی بر فرهنگ سازی برای کاهش جرم در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: اگر در مورد جرم اطلاع رسانی شود، مردم گرفتار زندان و حبس نمی‌شوند.

این استاد سطوح عالی حوزه افزود: کسانی که در زندان‌ها به هر دلیلی قرار گرفتند، لازم است با فرهنگ سازی و بیان معارف دینی آنها را به جامعه برگرداند و این برگشتن طوری باشد که دیگر نخواهند به زندان برگردند.

وی با بیان اینکه باید کاری کرد اسم زندان، از زندانی‌ها برداشته شود، افزود: بعضی افراد ممکن به خاطر دلایل نامعلومی وارد زندان شده باشند و اگر پخش شود که فلان آدم وارد زندان شده، آبروی او برود، به همین دلیل لازم است ندامت گاهایی برای افراد با شخصیت در نظر گرفته شود تا مدیون آبروی آنها نشویم.

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: از دیگر اقداماتی که می‌توان در ارتباط با زندانی‌ها انجام داد، تربیت و مواظبت از رفتار آنها است. انتظار این است زندانیان طوری تربیت شوند وقتی وارد جامعه شدند دیگر به طرف جرم و فساد نروند.

وی تأکید کرد: باید سعی کرد زندان‌ها تبدیل به مدرسه انسان سازی و ارائه مسائل تربیتی شود. اگر این گونه فعالیت کردیم، مطمئن باشیم که درست هدف گذاری و برای اصلاح جامعه قدم برداشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdss05.yt0xn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما