يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 72422
منبع : خبرگزاری ايرنا

نماینده قم در مجلس: مخالف استیضاح وزیر علوم هستم

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مخالفت خود را با استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اعلام و ازعملکرد مثبت و ایجاد فضای آرام دانشگاه ها درزمان وزارت منصور غلامی تقدیر کرد.
نماینده قم در مجلس: مخالف استیضاح وزیر علوم هستم
نماینده قم در مجلس: مخالف استیضاح وزیر علوم هستم
به گزارش قم نیوز روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم روز یکشنبه اعلام کرد که حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در دیدار رئیسان دانشگاه های قم، صنعتی و حضرت معصومه(س) قم با اشاره به اینکه تاکنون تمام تلاش خود را برای باز پس گیری امضای نمایندگان موافق استیضاح وزیرعلوم انجام داده است، ابراز امیدواری کرد که مساله استیضاح به صحن علنی مجلس شورای اسلامی کشیده نشود.

وی در ادامه گفت: درنظام مالیاتی طرح شفافیت مالی مسئولان و مدیران و همچنین آحاد مردم از طریق ثبت اموال و دارایی در سامانه درحال پیگیری است که با اجرای این طرح عدالت گستری اسلامی انجام خواهد شد.

وی همچنین سهم هر استان در پذیرش دانشجو را حدود 150 هزار تن دانست و افزود: درحال حاضر این سهمیه برای قم 95هزار تن است که با توجه به نزدیکی استان به پایتخت و ظرفیت های مذهبی و فرهنگی این استان باید تعداد دانشجویان حدود 50 درصد افزایش داشته باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم نیز در این دیدار که با هدف تبادل نظر و طرح مطالبات رئیسان دانشگاه های دولتی استان ترتیب داده شده بود، ضمن تقدیر از مواضع انقلابی حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در مجلس شورای اسلامی و تلاش برای رفع مشکلات کشور، استیضاح وزیر علوم را عامل برهم زدن ثبات و آرامش جامعه علمی کشور دانست.

جلال رضایی نور افزود: وزیر، معاونان و مدیران مجموعه وزارت علوم، پاکدست، دلسوز و فرهیخته هستند که در راس آنها دکتر غلامی با دلسوزی، درایت و مدیریت هر چه تمام درحال ارتقای علمی، پژوهشی و آموزشی کشور می باشد.

وی افزود: مجموعه وزارت علوم، تحقیقات وفناوری از سالم ترین دستگاه های دولتی است که تاکنون اختلاس یا فساد مالی در آن صورت نگرفته است. 
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه 405 میلیون جوان به عنوان دانشجو عضو خانواده بزرگ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور هستند گفت: با سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر ارتقای فضای علمی کشور، از ظرفیت جوانان به بهترین شکل ممکن استفاده خواهیم کرد. پس صرف بودجه در دانشگاه ها در راستای تعلیم و تربیت نسل جوان، بهترین بازدهی را برای کشور خواهد داشت.

رضایی نور در ادامه گفت: دانشگاه های قم سرآمد دانشگاه های اسلامی هستند، دانشگاه قم با طرح تفکیک جنسیتی، دانشگاه حضرت معصومه(س) با طرح تک جنسیتی و دانشگاه صنعتی با ترویج حجاب و عفاف به وسیله پوشش برتر یعنی چادر در ارتقای فرهنگی جامعه جوان دانشگاهی بسیار تاثیر گذار می باشند.

وی همچنین اصلاح نظام مالیاتی کشور و گسترش عدالت اسلامی را یکی از ضروریات جامعه کنونی دانست و اظهار داشت: این موضوع باید با برنامه ریزی و شفافیت کامل از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgxt9u.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما