يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 72435
منبع : خبرگزاری فارس
در اوزان 60، 82 و 97 كيلوگرم

فرنگي‌كاران قم قهرمان دنيا شدند

قم نيوز : فرنگي‌كاران ملي‌پوش استان قم موفق به كسب مقام قهرماني نخست و عنوان قهرماني پيكارهاي كشتي فرنگي جام باشگاه‌هاي جهان شدند.
فرنگي‌كاران قم قهرمان دنيا شدند / نجاتي روي سكوي سوم
فرنگي‌كاران قم قهرمان دنيا شدند / نجاتي روي سكوي سوم
به گزارش قم نیوز امسال پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام قهرمانی باشگاه‌های جهان به میزبانی ایران و در شهر اردبیل به انجام رسید و کشتی‌گیران قم همانند چهار دوره قبل در این مسابقات به میدان رفته و با دست پر از تشک رقابت‌ها خارج شدند.

بر خلاف دوره‌های قبل که تیم‌هایی به نام صبای قم و شهدای مدافع حرم قم در مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های دنیا به میدان رفته بودند، امسال تیمی از قم در این پیکارها حضور نداشت اما کشتی‌گیران فرنگی‌کار قم در ترکیب تیم‌های مدعی و قدرتمند بیمه رازی و سینا صنعت ایذه با حریفان سرشاخ شدند.

در مجموع پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان به مدت دو روز با حضور 6 تیم خارجی شامل ترکیه، روسیه، گرجستان، اوکراین، صربستان، قرقیزستان و تیم‌های بیمه رازی اردبیل، سینا صنعت ایذه و شهدای مدافع حرم اردبیل در سالن 6 هزار نفری رضازاده اردبیل به انجام رسید.

بعد از انجام دیدارهای مرحله مقدماتی، تیم‌های بیمه رازی اردبیل و روسیه به مسابقه نهایی رسیدند و در نهایت این نماینده ایران بود که با قاطعیت هشت بر دو حریف خود را شکست داد و روی سکوی قهرمانی ایستاد، عنوان ارزشمندی که با درخشش دو کشتی‌گیر قم در ترکیب تیم بیمه رازی رقم خورد.

در ترکیب تیم بیمه رازی اردبیل مهدی ابراهیمی در وزن 82 کیلوگرم به میدان رفت و علی‌اکبر حیدری در وزن 97 کیلوگرم با حریفان خود سرشاخ شد، رقابت‌هایی که با درخشش این دو کشتی‌گیر برای استان قم نیز قهرمانی مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های دنیا در سال 2018 را به دنبال داشت.

اما در دیدار رده‌بندی این مسابقات تیم سینا صنعت ایذه با نتیجه 6 بر 4 نماینده کشور ترکیه را مغلوب کرد و سوم شد، رتبه‌ای که با حضور علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم تیم سینا صنعت یک مقام سومی ارزشمند از رقابت‌های این دوره کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان نصیب ورزش قم و خانواده موفق کشتی کرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcamyn0.49nue15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما