دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 72459
منبع : خبرگزاری فارس

طرح توسعه حرم حضرت علی بن جعفر(ع) به زودی اجرایی می‌شود

قم نيوز : مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) با اشاره به اقدامات عمرانی صورت گرفته در این حرم مطهر گفت: طرح توسعه جامع این بقعه متبرکه به زودی اجرایی می‌شود.
طرح توسعه حرم حضرت علی بن جعفر(ع) به زودی اجرایی می‌شود
طرح توسعه حرم حضرت علی بن جعفر(ع) به زودی اجرایی می‌شود
به گزارش قم نیوز محمد غفور زندی در دیدار جمعی از مدیران اوقاف و مسئولان، خدام و هیئت امنای آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) و گلزار شهدای این بقعه متبرکه با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: گلزار شهدای علی بن جعفر با حدود 3500 شهید، بزرگ‌ترین گلزار بعد از بهشت زهرا از حیث آمار شهدای مدفون در سراسر کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: تعداد زیادی از شهدای مقاومت از عراق، کشورهای اسلامی دیگر و حتی کشورهای اروپایی هم در این گلزار دفن شده‌اند.

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) با بیان اینکه بارگاه نورانی این امامزاده واجب‌التعظیم در قم، یکی از مراکز مهم زیارتی در استان قم به شمار می‌رود گفت: از آنجا که تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب است و نیز با توجه به شهرت این امامزاده واجب‌التعظیم، لازم است فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت بقعه متبرکه ایشان در بعد ملی و حتی بین‌المللی مطرح شوند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم مذهبی از جمله برپایی نماز جماعت، ادعیه توسل، محافل قرآنی، پشتیبانی مالی از هیئت‌های مذهبی و مشارکت در برگزاری مراسم، حضور در مراسم جهانی اربعین و استقرار موکب به نام حضرت علی بن جعفر(ع) در شهر سامرا، از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌روند.

زندی تصریح کرد: موکبی که به نام این امامزاده در شهر سامرا برپا شده بود به مدت 14 روز قبل و بعد از اربعین حسینی، به ارائه خدمات به زائران مشغول بود و روزانه 20 هزار پرس غذای گرم در اختیار زوار قرار می‌داد.

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) گفت: اجرای طرح‌های بصیرت عاشورایی، نشاط معنوی، دهه‌های کرامت و بصیرت و ...، طرح جامع مشاوره تخصصی به صورت هفتگی و مناسبتی، برپایی خیمه‌های معرفت، مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، کلاس‌های قرآنی، استقرار پزشک صلواتی، نمایشگاه کتاب‌های مذهبی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و برپایی یادواره شهدا، احداث قطعه صالحین برای دفن رایگان جانبازان بالای 50 درصد و والدین شهدا با هماهنگی اداره اوقاف و بنیاد شهید، دفن شهدای مدافع حرم و شهدای ترور مجلس در قطعه مربوط به بقعه امامزاده، راه‌اندازی دفتر حفظ قرآن کریم از محل منابع بقعه و نیز نصب دوربین‌های مداربسته و راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ در راستای تامین امنیت زوار و بقعه، بخشی از اقدامات صورت گرفته به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی و تفریحی هم گام‌های مهمی در حرم مطهر حضرت علی بن جعفر(ع) برداشته شده است گفت: راه‌اندازی اردوهای تفریحی و آموزشی تخصصی با حضور اقشار مختلف، کلاس‌های آموزشی و تخصصی ویژه مبلغان بومی مستقر در بقاع متبرکه و برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی از جمله این اقدامات هستند.

زندی خاطرنشان کرد: در بخش عمرانی هم شاهد فعالیت‌هایی همچون تسطیح محوطه امامزاده و قبور موجود در گلزار و آرامستان و نیز ساخت شبستان و توسعه حرم بر اساس طرح جامع بوده‌ایم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgyt9u.ak9xn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما