سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 72515
منبع : خبرگزاری فارس
نایب‌رئیس شورای شهر قم تاکید کرد

لزوم تشویق مردم برای توسعه فضای سبز خانگی

قم نيوز : نایب‌رئیس شورای شهر قم گفت: در گذشته در هر خانه‌ای یک یا دو درخت وجود داشت و فضای خانه‌ها را تلطیف می‌کرد و طرح حمایت از فضای سبز خانگی، قدمی در راستای تشویق مردم به توسعه فضای سبز خانگی چه به شکل بام سبز چه در حیاط است.
لزوم تشویق مردم برای توسعه فضای سبز خانگی
لزوم تشویق مردم برای توسعه فضای سبز خانگی
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری در هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، طرح شهرداری برای حمایت از فضای سبز خانگی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به ورود شهرداری به بحث محیط زیست در قالب کسب مشارکت مردم که قابل تقدیر است اظهار کرد: قریب به 14 هکتار از باغات شهر قم از بین رفته اما در چندسال گذشته بحث فضای سبز خانگی هم از بین رفته است.

وی اذعان کرد: در گذشته در هر خانه‌ای یک یا دو درخت وجود داشت و فضای خانه‌ها را تلطیف می‌کرد و این طرح قدمی در راستای تشویق مردم به توسعه فضای سبز خانگی چه به شکل بام سبز چه در حیاط است.

عضو شورای شهر قم با تاکید بر اینکه مشکل آب یکی از موضوعات اساسی در حوزه توسعه فضای سبز است خصوصا در قم این شرایط بدتر است اذعان کرد: باید رویکردی پیش بگیریم که سیستم‌های آب خاکستری راه‌اندازی شده و بازگردانی آب اتفاق بیفتد.

وی گفت: استفاده از سیستم‌های خورشیدی، نوآوری و... با رویکرد ایجاد ساختمان‌های سبز جزو شاخص‌های این طرح است.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم نیز با تاکید بر اینکه اجرای این طرح الزام‌آور نیست تصریح کرد: باید به نوعی طراحی مسیر صورت گیرد تا فرهنگی بین مردم ایجاد شود که خودشان نسبت به توسعه فضای سبز اقدام کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjiiea.uqe8vzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما