سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 72539
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

شهردار قم: فرهنگ حفظ محیط زیست و صیانت از فضای سبز باید نهادینه شود

قم نيوز : شهردار قم گفت: فرهنگ حفظ محیط زیست و صیانت از فضای سبز باید به درستی نهادینه شود.
فرهنگ حفظ محیط زیست و صیانت از فضای سبز باید نهادینه شود
فرهنگ حفظ محیط زیست و صیانت از فضای سبز باید نهادینه شود
به گزارش قم نیوز دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در هفتاد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری عنوان کرد: اگر در روند صدور پروانه طرح ایجاد فضای سبز و صرفه جوئی در مصرف آب مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات زیست محیطی از میان می رود.

شهردار قم افزود: یکی از مهم ترین اهداف این طرح حفظ محیط زیست توسط توسعه فضای سبز است هر چند بر اساس قانون 20 درصد از مساحت یک ساختمان باید به فضای سبز اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: فرهنگ حفظ محیط زیست و صیانت از فضای سبز باید به درستی نهادینه شود و این امر نیاز به برنامه ریزی و تشویق مردم دارد.

سقائیان نژاد نخستین هدف این طرح را ترویج فرهنگ پاکیزه نگه داشتن محیط زیست به وسیله فضای سبز دانست و خاطرنشان کرد: البته با توجه به بروکراسی های اداری در مسیر دریافت پروانه نمی توان مانع دیگری را فراروی مردم نهاد اما به تدریج و با فرهنگ سازی می توان این طرح را عملیاتی کرد.

شهردار قم گفت: بر اساس قانون 20 درصد از مساحت ساختمان باید به فضای سبز اختصاص پیدا کند، ولی همین نیز رعایت نمی شود، و اگر مساله دیگری را به آن بیفزاییم به طور حتم قوانین روح خود را از دست خواهند داد، و به همین علت باید پس از چندی که این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شد، قانونی شود.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم نیز با تاکید بر اینکه اجرای این طرح الزام‌آور نیست تصریح کرد: باید به نوعی طراحی مسیر صورت گیرد تا فرهنگی بین مردم ایجاد شود که خودشان نسبت به توسعه فضای سبز اقدام کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf1tde.w6d0magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما