سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 72552
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
قائم مقام معاون تهذیب حوزه:

خطر بی تفاوتی نسبت به مقدسات و ارزشهای دینی جدی است

قم نيوز : دشمن در تلاش است جوانان و طلاب را نسبت به مبانی دینی و مقدسات بی تفاوت کند.
خطر بی تفاوتی نسبت به مقدسات و ارزشهای دینی جدی است
خطر بی تفاوتی نسبت به مقدسات و ارزشهای دینی جدی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام همتیان پیش از ظهر امروز در مراسم «عبا اندازی» و درس اخلاق مدرسه علمیه بقیه الله(ع) قم، با اشاره به خصوصیات اخلاق و سیره عملی پیامبر(ص) و پیروی از ایشان گفت: پیامبر(ص) دارای خصوصیاتی چون اخلاق حسنه و دلسوز  مردم برای دینداری بوده است.

این استاد اخلاق اظهارداشت: اگر قرآن سخن از پیروی و تبعیت از پیامبر(ص) می کند، چون اینها رسول، فرستاده خدا و بدونه اغراض شخصی و متصل به علوم وحیانی و خیر خواه امت هستند.

وی بیان داشت: همین مسائل باعث شده به ما گفتند از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اطاعت کنید و سیره این بزرگواران را در زندگی بکار ببندید.

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) دارای خصوصیاتی چون امانت داری، صدق درگفتار و رفتار، حریص برای هدایت مردم بود وهمین مسائل ایشان را ویژه کرده بود.

حجت الاسلام همتیان با اشاره به اهداف دشمنان برای بی تفاوت کردن نسبت به ارزش های دینی گفت: این تلاش از مدتها قبل انجام گرفته و در حال حاضر بر شدت آن افزوده شده است.

این استاد اخلاق اظهارداشت: بی تفاوتی نسبت به ارزش های اخلاقی و دینی موضوع اسفناکی است که متأسفانه درجامعه اسلامی در حال  وقوع است.

وی بیان داشت: بعد از رحلت پیامبر(ص)، دشمنان بدترین اتفاقات و حوادث رابرای اسلام رقم زدند که از جمله آن آتش زدن وحمله به دخترشان زهرای مرضیه و به شهادت رسانیدن آن و از این قضیه بدتر بی تفاوت بودن مسلمانان بود.

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: این اتفاقات در جلوی چشم مردم مسلمان مدینه که سالها همراه پیامبر(ص) بودند اتفاق افتاده است ولی تاریخ حرکتی از مسلمانان علیه دشمنان را ثبت و ضبط نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت:  از دیگر حوادث، کتمان حقیقت جانشینی حضرت امیرالمؤمنین(ع) بود، مردم با بی تفاوتی کار کردند، دشمن هر کاری خواست در دشمنی با اهل بیت(ع) کم نگذاشت.

این استاد اخلاق اظهارداشت: یکی از خطرات مهمی که جامعه امروز ما را تهدید می کند، بی تفاوتی نسبت به ارزشهای الهی است و اگر در حوادث گذشته نظام و انقلاب به سلامت از خطرات و فتنه ها عبور کرد، به دلیل اهمیت مردم به دین و ارزشهای اسلامی الهی بوده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaumn0.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما