پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 72643
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

کمبود پارکینگ معضل اصلی هسته مرکزی شهر قم است

قم نيوز : معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار‌ قم مشکل پارکینگ را از معضلات اساسی شهر قم دانست و اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی شهر قم به‌ویژه در هسته مرکزی شهر معضل پارکینگ است، پارکینگ‌های شهر قم در حال گنجایش خودروهای ورودی به شهر را ندارند.
کمبود پارکینگ معضل اصلی هسته مرکزی شهر قم است
کمبود پارکینگ معضل اصلی هسته مرکزی شهر قم است
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با اشاره به فرهنگ‌سازی در مسئله ترافیک اظهار داشت: پارک آموزش ترافیک با تفاهم با آمورش و پرورش در بلوار 15 خرداد فعال‌شده و  مورد نوسازی‌هایی قرار می‌گیرد.

وی آمار جابه‌جایی از پایانه‌های شهر قم از ابتدای امسال را مورد توجه قرار داد و افزود: بیش از یک‌میلیون و 500 هزار مسافر در 8 ماه اول ابتدای امسال از پایانه‌ها و پارک‌سوارها جابه‌جاشده‌اند، وجود پایانه‌های غیررسمی مانند 72 تن سبب شده تا آمار جابه‌جایی مسافر از پایانه‌های رسمی شهر قابل‌قبول نباشد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار‌ قم گفت: شهر قم چاره‌ای جز حرکت به‌سوی حمل‌ و نقل پاک ندارد، دنیا امروز به این نتیجه رسیده توسعه حمل‌ و نقل شخصی نتیجه‌ای جز بیماری و آلودگی نداشته و باید به سمت حمل‌ و نقل عمومی به‌ویژه استفاده از دوچرخه رفت.

ذاکریان با اعتراف به نبود معابر امن برای تردد دوچرخه و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در قم ابراز کرد: واقعیت این بوده که در حال حاضر معبر امنی برای دوچرخه‌سواری وجود نداشته و معابر شهری نیز بسیار پرمخاطره هستند، باید معابر امنی برای دوچرخه‌سواری در قم راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به برنامه شهرداری قم برای توسعه پیاده راه‌ها در معابر منتهی به حرم مطهر ابراز کرد: توسعه پیاده راه‌ها در مراکزی که حجم عابر پیاده‌روها زیاد است در دستور کار قرار دارد، هر چهار خیابان منتهی به حرم مطهر در آینده مانند بلوار بهار و ارم به پیاده راه انسان‌محور تبدیل می‌شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار‌ قم با بیان مشکلات اساسی شهر قم در کمبود پارکینگ ادامه داد: احداث پارکینگ‌های موتورسیکلت در اطراف پیاده راه‌های هسته مرکزی شهر در دست طراحی بوده و مکان‌هایی برای این منظور دیده‌شده است.

ذاکریان مشکل پارکینگ را از معضلات اساسی شهر قم دانست و اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی شهر قم به‌ویژه در هسته مرکزی شهر معضل پارکینگ است، پارکینگ‌های شهر قم در حال گنجایش خودروهای ورودی به شهر را ندارند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbf0bz.rhb5apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما