شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 72687
منبع : خبرگزاری تسنیم

تاکید آیت‌الله علوی‌گرگانی‌ بر ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرارسیدن سی ونهمین سال تأسیس نهضت سوادآموزی در کشور گفت: امیدواریم در آینده نزدیک ریشه بی‌سوادی و جهل و نادانی را در کشور از بین برده و آن را ریشه‌کن کنیم.
تاکید آیت‌الله علوی‌گرگانی‌ بر ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور
تاکید آیت‌الله علوی‌گرگانی‌ بر ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به سی ونهمین سال تأسیس نهضت سوادآموزی در کشور اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک ریشه بی‌سوادی و جهل و نادانی را در کشور از بین برده و آن را ریشه‌کن کنیم.

وی افزود: تمام مصیبت ما از صدر اسلام تابه‌حال همین بی‌سوادی بوده و اکثریت حرکت‌های اجتماعی مردمی که خوبی‌ها را از بین برده از جهل مردم بوده است، چراکه بی‌سوادان نمی‌دانند کاری که انجام می‌دهند درست است یا نه، به همین دلیل همه حکومت‌های گذشته مبتنی بر بی‌سوادان بوده است و نمی‌توانستند بر انسان‌های فاضل رسوخ پیدا کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم با علم و آگاهی به سمت امام خمینی(ره) رفتند، ادامه داد: خوبی علم این بوده که هرکسی خودش را به آن نسبت می‌دهد و بدی جهل همین بس که هرکسی خود را از آن بری می‌داند.

آیت‌الله علوی گرگانی ابراز کرد: انتظار داریم با گذشت نزدیک به چهل سال از انقلاب اسلامی دیگر بی‌سوادی نداشته باشیم و این درصد  باید خیلی کم باشد، و بگوییم کل جامعه ایران باسواد هستند.

وی با تأکید بر سوادآموزی همه بی‌سوادان در کشور اظهار داشت: بعد از باسوادی باید مواظبت کنیم که پیرو و دنباله‌رو چه کسی هستیم، چراکه بنا به روایتی از امام صادق(ع) هرکسی که پای سخنرانی یک آقایی می‌نشیند آن فرد را پرستش می‌کند، درنتیجه باید بنده خدا بود و پای سخنرانی‌هایی که انسان را به خدا نزدیک می‌کند بنشینیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بالاتر از گفتار کردار بوده و نباید فقط به زبان مردم را دعوت به‌حق کرد بلکه باید مردم کردار و رفتار ما را ببینند و سپس مردم را به‌سوی حضرت حق دعوت کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر رعایت تقوای الهی گفت: خداوند در سوره مبارکه بقره فرموده ابتدا تقوا را به مردم یاد دهید و سپس آن‌ها را تعلیم و تعلم دهید چراکه تنها باتقوای الهی می‌توان انسان‌ها را هدایت کرده و تعلیم داد.

وی با تأکید بر اینکه حکومت ولایت‌فقیه حکومت آخوندی نبوده و حکومت الله است، تصریح کرد: ما همه خاک کف پای امام عصر(عج) هستیم، مراجع عظام تقلید و ولی‌فقیه راهنمای در خانه ائمه (ع) هستند تا در زیر سایه ارشاد راهنمایان به سمت نور و سعادت حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjamea.uqe8ozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما