دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 72770
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
آیت الله جوادی آملی مطرح کرد؛

نخبگان علمی به کشور برگردند

قم نيوز : آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید ضمن دعوت از نخبگان علمی ایرانی خارج از کشور جهت بازگشت به کشور گفت: نخبگان علمی به ایران برگردند و برای استقلال مملکت بکوشند.
نخبگان علمی به کشور برگردند
نخبگان علمی به کشور برگردند
به گزارش قم نیوز نخبگان علمی به کشور برگردند وی در دیدار جمعی از نخبگان علمی و دانشگاهی کشور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، قم ابراز داشت: اگر با نخبگان علمی ایرانی خارج از کشور ارتباط دارید از آن‌ها بخواهید که به کشور بازگردند و در این سرزمین تلاش و کوشش کنند و در خدمت کشور‌هایی که کارخانه‌های اسلحه سازی آن‌ها سه شیفت در حال کار است نباشند.

وی افزود: شما عزیزان، آنچه در مسیر علم و عمل به دست آورده اید، بدون افراط و تفریط در مسیر پرورش و ترقی خود قرار دهید و همواره شاکر باشید و تلاش کنید هم خود و هم جامعه را به مقصد برسانید.

آیت الله جوادی آملی، با بیان اینکه مردان بزرگ بسیاری از این سرزمین برخاستند که نه استاد داشتند و نه شاگردی توان آموختن علوم آن‌ها را داشت، ادامه داد: افرادی مانند فارابی و بوعلی سینا از جمله مفاخری هستند که در دامان اسلام رشد کردند.

این مرجع تقلید، اظهار داشت: معرفت، حرکت، سرعت گرفت در مسیر تعالی، سبقت گرفتن وتبدیل به الگوی خوبان جامعه مراحلی است که قرآن و عترت برای تعالی خود و جامعه مورد تاکید قرار داده است که باید نخبگان علمی نیز در این مسیر گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تسلیت حادثه دلخراش دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، گفت: ارتحال دانشجویان دانشگاه آزاد را تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم ارواح پاک آن‌ها با اولیاء الهی محشور باشد و خداوند به بازماندگان به خصوص پدر و مادر آن‌ها صبر جمیل عطا کند.
سه شنبه هفته گذشته سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به جانباختن ۱۰ دانشجو و زخمی شدن ۲۵ نفر منجر شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccxmqm.2bqim8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما