دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 72784
منبع : خبرگزاری تسنیم

دولت سهم شهرداری از مالیات بر ارزش‌افزوده را به شهرداری قم اختصاص نمی‌دهد

قم نيوز : عضو شورای شهر قم گفت: دولت سهم شهرداری از مالیات بر ارزش‌افزوده را به شهرداری قم اختصاص نمی‌دهد.
دولت سهم شهرداری از مالیات بر ارزش‌افزوده را به شهرداری قم اختصاص نمی‌دهد
دولت سهم شهرداری از مالیات بر ارزش‌افزوده را به شهرداری قم اختصاص نمی‌دهد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر در هفتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که صبح امروز در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: مدعیان مردم‌سالاری در دولت فعلی بیشترین ضربه را به منافع مردم و شهرداری زده‌اند.

وی افزود: ایران در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیار بزرگی را به دست آورده که پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در منطقه از مهم‌ترین و شاخص‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

عضو شورای شهر قم با انتقاد از توجه و نگاه برخی از مسئولان به خارج برای حل مشکلات موجود در کشور گفت: ریشه حل مشکلات موجود در کشور در درون مرزهای ایران بوده و شایسته است تا تیم دیپلماسی دولت برای حل مشکلات موجود به ظرفیت‌های داخلی دل‌خوش کند.

وی کاهش مستمر اختیارات شورای شهر را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر اختیارات شوراها به‌صورت مستمر کاهش پیداکرده است، باید 50 درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد که متأسفانه تاکنون دولت به این مصوبه قانونی عمل‌نکرده است.

عضو شورای شهر قم با اشاره به اجرایی نشدن قانون درآمدهای پایدار شهرداری گفت: درزمینهٔ مالیات بر ارزش‌افزوده سهم شهرداری به خزانه واریز می‌شود و از این منظر شهرداری‌ها عملاً در تأمین هزینه‌های عمرانی و جاری با مشکل روبه‌رو شده و افت کیفیت خدمات‌رسانی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: طرح جامع مدیریت شهری و درآمدهای شهرداری در دولت وقت مطرح‌شده اما با همین عناوین فریبنده بیشترین خسارت و ظلم به شهرداری و شهروندان شده است، تاریخ درباره این ظلم و اجحاف بزرگ لیست امید قضاوت خواهد کرد.

آتش زر گفت: فعالیت عمرانی شهرداری نسبت به بسیاری از طرح‌های دولتی مهم‌تر و گره‌گشاتر است اما متأسفانه در سال‌های اخیر به‌صورت مستمر و روزافزون سعی در کاهش اختیارات و توان اجرایی شهرداری‌ها در دولت و مجلس شده است، لایحه درامدهای پایدار شهرداری باید اصلاح شود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز مابه‌التفاوت پرداخت قیمت تمام‌شده آسفالت بین شهرداری قم و سازمان توسعه و عمران گفت: قیمت تمام‌شده آسفالت در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش پیداکرده است.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز الحاق تبصره 11 به ماده 37 تعرفه عوارض و بها خدمات شهری شهرداری ابراز کرد: این لایحه در اصل امکان فعالیت برخی از مشاغلی که توان مالی کافی را نداشته باشند را در برخی از واحدهای مسکونی فراهم کرده بود، در شرایط فعلی ماده 37 باید به نحوی مدیریت شود که با نارضایتی شهروندان همراه نشود.

آتش زر کمبود مراکز تجاری و عرضه در شهرک پردیسان را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر شهرک پردیسان درزمینهٔ تجاری‌سازی دچار مشکل بوده و با کمبود مراکز عرضه و فروشگاه روبه‌رو است، شهرداری باید سازوکاری را دنبال کند که صدور تجاری‌های موقت همراه با درآمدزایی برای شهرداری شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchkqnq.23ni6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما