دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 72800
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای اسلامی شهر قم:

مدعیان مردم سالاری به دنبال کوتاه کردن دست شوراهای شهر هستند

قم نيوز : عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: کسانی که شعار مردم سالاری را در این دولت دادند، دست شوراهای شهر به عنوان نمایندگان مردم را کوتاه می‌کنند تا شورای برنامه ریزی در استان‌ها تصمیم گیری در خصوص مالیات بر ارزش افزوده کنند.
مدعیان مردم سالاری به دنبال کوتاه کردن دست شوراهای شهر هستند
مدعیان مردم سالاری به دنبال کوتاه کردن دست شوراهای شهر هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با اشاره به موفقیت کشورمان در منطقه اظهار کرد: تمام دشمنان جمع شدند تا بشار اسد در سوریه کنار برود، تنها ایران و محور مقاومت از او حمایت کرد و نتیجه این حمایت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و پیروزی بشار اسد شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا گفت که هفت تریلیون دلار در عراق هزینه کردیم، اما باید مخفیانه به این کشور سفر کنم، این نشانه عظمت ایران بود و دستگاه دیپلماسی باید از دستاوردهای کشورمان در منطقه استفاده کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: باید بیانات مقام معظم رهبری مدنظر دستگاه دیپلماسی قرار بگیرد، دیپلمات‌های ایرانی چشم از کدخدا بردارند و به مواردی همچون FATF دل نبندند.

آتش زر با اشاره به کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهرها اظهار کرد: هر روز اختیارات این شوراها کاهش پیدا می‌کند، در زمان تصویب مالیات بر ارزش افزوده قرار بود که نیمی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص پیدا کند، اما این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: در لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها شاهد هستیم که قرار است بخشی از مالیات ارزش افزوده نه به شهرداری‌ها بلکه به خزانه و حساب‌های وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها داده شود، این لایحه اختیار شوراهای شهر را کاهش می‌دهد و باید مجلس در این زمینه ورود کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: کسانی که شعار مردم سالاری را در این دولت دادند، دست شوراهای شهر به عنوان نمایندگان مردم را کوتاه می‌کنند تا شورای برنامه ریزی در استان‌ها تصمیم گیری در خصوص مالیات بر ارزش افزوده کنند.

آتش زر اصلاح لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: موضع گیری لیست امید در خصوص این لایحه در تاریخ ثبت می‌شود، نباید اختیارات شوراهای اسلامی شهرها کاهش پیدا کند، هم اکنون عملکرد عمرانی شهرداری‌ها در کشور قابل توجه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgz79u.ak9xz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما