کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم خبر داد:

پیگیری برای کاهش بخشی از هزینه‌های رانندگان اتوبوسرانی

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 11 دی 1397 ساعت 14:30

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم گفت: از مبادی دولتی پیگیر هستیم تا اختصاص یارانه‌های مختلف و تامین اقلامی چون لاستیک و ... برای رانندگان اتوبوس صورت بگیرد تا آنها هم کمتر با مشکل مواجه باشند و بخشی از هزینه‌های آنها کاهش یابد.


به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با بیان اینکه یکی از چالش‌های شهرداری افزایش بی‌رویه هزینه اتوبوس است، اظهار کرد: بخش خصوصی از ناحیه افزایش هزینه‌ها آسیب زیادی دیده است.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که پوشش شبکه اتوبوسرانی را انقدر بالا ببریم که تقاضای سفر افزایش یابد، گفت: البته در کنار آن باید مطلوبیت سفر با استفاده از حمل و نقل عمومی نیز در شهر افزایش پیدا کند.

معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه یکی از ضرورت‌های مطلوبیت سفر با حمل و نقل عمومی کاهش زمان سفر است، تصریح کرد: یعنی مردم حس کنند که اگر با حمل و نقل عمومی در شهر سفر کنند سریع تر به مقصد می‌رسند و با این اقدام شاهد افزایش مسافر در شهر خواهیم بود که برای تامین بخشی از هزینه‌های رانندگان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: از مبادی دولتی پیگیر هستیم تا اختصاص یارانه‌های مختلف و تامین اقلامی چون لاستیک و ... برای رانندگان اتوبوس صورت بگیرد تا آنها هم کمتر با مشکل مواجه باشند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که کرایه اتوبوس امسال هیچ تغییری پیدا نکرده ولی هزینه‌های رانندگان به طور سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده و باید راه‌حلی برای کاهش مشکلات اتوبوسرانی تدوین شود.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 72834

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/72834/پیگیری-کاهش-بخشی-هزینه-های-رانندگان-اتوبوسرانی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir