چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : 72857
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

خیرین به عرصه کمک به بیماران سرطانی ورود کنند/ پیشگیری اولویت کار متخصصان پزشکی قرار بگیرد

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: باید خیرین را تشویق کنیم تا در عرصه رسیدگی به بیماران سرطانی وارد شوند و به آن‌ها خدمت کنند چرا که بیماری سرطان هزینه زیادی دارد.
خیرین به عرصه کمک به بیماران سرطانی ورود کنند/ پیشگیری اولویت کار متخصصان پزشکی قرار بگیرد
خیرین به عرصه کمک به بیماران سرطانی ورود کنند/ پیشگیری اولویت کار متخصصان پزشکی قرار بگیرد
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد علی علوی گرگانی شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به لزوم توجه به پیشگیری از سرطان اظهار کرد: باید به دنبال پیشگیری از سرطان در جامعه باشیم، در این راستا باید متخصصان تجربیات خود را به جامعه عرضه کنند تا مردم به سرطان دچار نشوند.

وی ادامه داد: باید طرح‌هایی در جامعه اجرا شود که تا حد امکان از ابتلا به بیماری سرطان در جامعه پیشگیری صورت بگیرد، علم تجربی ارزش زیادی دارد و نقش متخصصان پزشکی در زمینه پیشگیری از سرطان مهم است.

این مرجع تقلید افزود: در زمان رسول اکرم(ص) در مدینه به دلیل توجه به توصیه‌های پیامبر(ص)، ابتلا به بیماری‌ها کم بود، رسول اکرم(ص) بر عدم اسراف و پرخوری نکردن تاکید داشت.

آیت‌الله علوی گرگانی نظارت بر مواد غذایی توسط وزارت بهداشت را ضروری دانست و تصریح کرد: مواد غذایی غیرطبیعی موجب ایجاد بیماری‌ها در جامعه می‌شود، آن هم بیماری‌هایی که علاج پذیر نیست.

وی ادامه داد: باید بیماران سرطانی به گونه ای معالجه شوند که از مرگ نجات پیدا کنند، این مساله امکان پذیر است، باید روحیه جوانانی که توان ورود به عرصه درمان  سرطان دارند، تقویت شود، هیچ کاری نشدنی نیست.

این مرجع تقلید افزود: باید خیرین را تشویق کنیم تا در عرصه رسیدگی به بیماران سرطانی وارد شوند و به آن‌ها خدمت کنند، بیماری سرطان هزینه زیادی دارد و افراد زیادی توان اقتصادی برای پرداخت هزینه درمان این بیماری را ندارند.

آیت‌الله علوی گرگانی تلاش برای جذب خیرین به عرصه درمان سرطان را ضروری دانست و تصریح کرد: در هر جمعی که خیرین حضور داشته باشند، در خصوص این مساله تذکر می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: هر دردی علاجی دارد و امکان درمان بعضی از بیماری‌ها از طریق طب سنتی وجود ندارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciyvay.t1arw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما