چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 72858
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی:

سرطان سالیانه 3 هزار میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می‌کند

قم نيوز : رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی گفت: هزینه ای که بیماری سرطان به کشور تحمیل می‌کند، سالیانه حدود سه هزار میلیارد تومان است.
سرطان سالیانه 3 هزار میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می‌کند
سرطان سالیانه 3 هزار میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می‌کند
به گزارش قم نیوز محمد رضا قوام نصیری شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به افزایش بیماران سرطانی در کشور اظهار کرد: در یک دهه اخیر تعداد بیماران سرطانی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد و تعداد بیماران در بخشی از سرطان‌ها رشد صعودی دارد.

وی ادامه داد: هزینه ای که بیماری سرطان به کشور تحمیل می‌کند، سالیانه حدود سه هزار میلیارد تومان است و اکنون 600 هزار بیمار سرطانی در ایران در حال درمان هستند و سالیانه 50 هزار بیمار سرطانی در کشور می‌میرند که امکان نصف کردن تعداد این مرگ‌ومیرها وجود دارد.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی افزود: رنج بیماران سرطانی کافی است و باید تلاش کنیم که مشکلات اقتصادی رنج آن‌ها را افزایش ندهد، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا به مساله درمان سرطان در کشور به صورت جدی تر بپردازیم.

قوام نصیری با اشاره به مشکلات درمان سرطان در کشور اظهار کرد: جوانان متخصص زیادی برای درمان سرطان در کشور داریم، اما با کمبود دستگاه‌های رادیوتواپی و مراکز شیمی درمانی در کشور مواجه هستیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که تا 10 تا 15 سال آینده تعداد بیماران سرطانی در کشورمان دو برابر شود، تشخیص، درمان و اقدامات حمایتی مربوط به سرطان هزینه هنگفتی را به سیستم درمانی کشور تحمیل می‌کند چرا که سرطان بیماری گرانی است.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی افزود: یکی از سنت‌های حسنه برای کمک به بیماران انجام سنت حسنه وقف در بخش درمان توسط خیرین است، همان طوری که خیرین در زمینه مدرسه سازی مشارکت کردند، انتظار می‌رود که مردم با هدایت‌های مراجع عظام تقلید در زمینه درمان بیماران سرطانی هم وقف داشته باشند.

قوام نصیری درمان‌های جدید سرطان را مبتنی بر رادیوتراپی دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های رادیوتراپی دستگاه‌های گرانی هستند و اگر خیرین در زمینه خرید این دستگاه‌ها و استقرار آن‌ها در مناطق محروم مشارکت کنند، انقلابی در زمینه درمان سرطان در کشور به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjooea.uqe8izsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما