پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 72906
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون راهداری قم:

پل طغرود محور قم- جعفریه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قم نيوز : معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: ساخت پل طغرود محور قم- جعفریه که از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است، 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پل طغرود محور قم- جعفریه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
پل طغرود محور قم- جعفریه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
به گزارش قم نیوز اکبر سلیمیان افزود: این پل دارای سه دهانه هر یک به طول 20 متر و جمعا 60 متر و 28 ستون با قطر حدود یک متر می باشد.
وی اضافه کرد: هزینه اجرای پل جاده ای طغرود 23 میلیارد ریال است که تاکنون 60 درصد این هزینه تامین شده است و پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار ساخت آن تا پایان سال به اتمام برسد.

وی کاهش حوادث ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور را از دیگر مزایای اجرای پل جاده ای طغرود عنوان و اضافه کرد: برای احداث پل طغرود نیاز به عملیات خاکریزی به میزان 20 هزار مترمکعب می باشد که تاکنون 17 هزار مترمکعب انجام شده است.

سلیمیان با بیان این که این پل در ورودی شهر جعفریه قرار دارد، گفت: پل طغرود یکی از نقاط پرحادثه بود و احداث این پل نقش مفیدی در هدایت ترافیکی محور قم- جعفریه خواهد داشت و باعث افزایش ضریب ایمنی در این محور خواهد شد.

وی تاکید کرد: با وجود افزایش نرخ مصالح ساختمان، هیچ کدام از طرح های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم تعطیل نشده و طبق برنامه در حال انجام است.

350 کیلومتر آزادراه، 400 کیلومتر بزرگراه و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در قم وجود دارد. این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم- گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcd9n05.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما