پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 72908
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله یزدی:

برخی مراکز مروج تفکراتی در تضاد با حوزه انقلابی هستند/عده ای می خواهند حوزه به شرایط قبل از انقلاب برگردد

قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مراکزی به صورت پنهانی تفکرات اشتباهی را با بهانه استقلال در حوزه ترویج می‌دهند گفت: فعالیت این مراکز در تضاد با حوزه انقلابی است و به دنبال برگرداندن حوزه به حوزه پیش از انقلاب اسلامی هستند.
برخی مراکز مروج تفکراتی در تضاد با حوزه انقلابی هستند/عده ای می خواهند حوزه به شرایط قبل از انقلاب برگردد
برخی مراکز مروج تفکراتی در تضاد با حوزه انقلابی هستند/عده ای می خواهند حوزه به شرایط قبل از انقلاب برگردد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی با اشاره به تعریف غلط از استقلال حوزه اظهار کرد: برخی با بهانه استقلال حوزه را مطرح می‌کنند که باید حوزه تنها به مسائل علمی بپردازد و بی ارتباط با نظام اسلامی باشد و به آینده نپردازد تا استقلال داشته باشد.

وی ادامه داد: مراکزی به صورت پنهانی تفکرات اشتباهی را با بهانه استقلال در حوزه ترویج می‌دهند، فعالیت این مراکز در تضاد با حوزه انقلابی است و به دنبال برگرداندن حوزه به حوزه پیش از انقلاب اسلامی هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: همه روحانیون در قبال جامعه و آینده مسلمانان وظایفی دارند، دنیای جدید مسائل جدیدی را به دنبال داشته باشد و ما در برابر این مسائل در حوزه پاسخگو باشیم.

آیت‌الله یزدی ارتباط حوزه با نظام اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: حوزه و نظام اسلامی دو مقوله جدا نیستند، کسانی که از لزوم عدم ارتباط حوزه با نظام اسلامی سخن می‌گویند، به جدایی دین از سیاست اعتقاد دارند.

وی ادامه داد: در طول چهار دهه اخیر به اندازه چهارصد سال در کشور رشد داشتیم و شاهد پیشرفت‌های بسیاری در ایران بودیم، در طول 40 سال اخیر جمعیت ایران دو برابر شد و سبک زندگی‌ها در کشور تغییر پیدا کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: راهکارهای پیشبرد حوزه انقلابی و حفظ نظام اسلامی در اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد مورد بررسی بگیرد و باید توجه بیشتری به حوزه انقلابی شود.

آیت‌الله یزدی با اشاره به ویژگی‌های حوزه انقلابی خاطرنشان کرد: چنین حوزه ای به مسائل نظام اسلامی توجه داشته و برای مشکلات آن راهکار دارد، حوزه انقلابی متناسب با جامعه روز است و چنین حوزه ای پاسخ مسائل را با توجه به اسلام می‌دهد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfc1de.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما