جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 72954
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: ترامپ کم خرد آرزوی کاهش قدرت منطقه‌ای ایران را به گور می‌برد

قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به سخنان ترامپ در آغاز سال جدید میلادی گفت: ترامپ گفته است که قدرت ایران در منطقه و انسجام داخلی کاهش یافته است و آنها می خواهند مذاکره کنند ولی ما آمادگی نداریم. باید به این پیمان شکن بزرگ قرن بگوییم آرزو بر شما پیران کم خرد و فرتوت عیب نیست.
ترامپ کم خرد آرزوی کاهش قدرت منطقه‌ای ایران را به گور می‌برد
ترامپ کم خرد آرزوی کاهش قدرت منطقه‌ای ایران را به گور می‌برد
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با گرامیداشت یاد و نام شهدای قیام 19 دی بیان کرد: جوانان، مردم و روحانیت قم پیشگامان انقلاب بودند و 19 دی را رقم زدند که سرآغاز یک جنبش عظیم الهی در ایران و جهان شد.

وی با بیان اینکه آیت الله‌هاشمی شاهرودی عمر خود را در مسیر دفاع از اسلام سپری کرد، گفت: افرادی از خاندان ایشان در عراق به شهادت رسیدند؛ یاد و نام این عالم بزرگ را گرامی می داریم و بر ایشان سلام و درود می فرستیم.

امام جمعه قم با گرامیداشت روز و هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند؛ حوزه کشاورزی ما باید در کشور از سوی مردم و مسؤولان مورد توجه قرار گیرد چرا که رکن مهم استقلال و پیشرفت کشور است و در کنار صنعت باید به مقوله کشاورزی اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه منابع وسیعی از آب در حوزه کشاورزی اتلاف می شود، گفت: باید مردم نسبت به جلوگیری از این اتلاف اهتمام داشته و مسؤولان نیز حمایت‌های لازم را داشته باشند.

اعرافی با اشاره به اینکه در واقعه مسجد گوهرشاد تمردم در دفاع از ارزش‌های اخلاقی و عفاف و حجاب در مقابل رضاخان ایستادند، تاکید کرد: در شهر قم باید تلاش کنیم که مقوله عفاف و حجاب و حاکمیت ارزش‌های متعالی در زنان و مردان ما تقویت شود. پیشگامان حادثه گوهرشاد راهنمایان ما در تحکیم عفاف و حجاب هستند.

وی با بیان اینکه برخی از مظاهر با فرهنگ نورانی و مترقی قم سازگار نیست، تصریح کرد: باید جلوی مظاهر فساد گرفته شده و حیا و عفاف در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

امام جمعه قم به برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد اشاره کرد و افزود: امیدواریم که نتایج این اجلاس و توصیه‌های مهم نسبت به مسؤولان و نهادهای فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و مسؤولان به دلسوزی‌های علمای بلاد توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ترامپ در آغاز سال جدید میلادی سخنان کم مایه ای ارائه کرد گفت: ترامپ گفته است که قدرت ایران در منطقه و انسجام داخلی کاهش یافته است و آنها می خواهند مذاکره کنند ولی ما آمادگی نداریم. باید به این پیمان شکن بزرگ قرن بگوییم آرزو بر شما پیران کم خرد و فرتوت عیب نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: شما آرزو دارید قدرت ایران فروکش کرده و ملت از آرمان‌های اسلام و انقلاب جدا شوند؛ پیشینیان شما آروزهای خود را به بستر بیماری و مرگ بردند و حاکمان طاغوتی آمریکا و اسرائیل این آرزوها را به فضل الهی به گور خواهند برد و این ملت همچنان با فریاد مرگ بر آمریکا در برابر شما خواهد ایستاد.

اعرافی تاکید کرد: ندای قلبی و شور انقلابی و غیرت ایرانی همچنان زنده است و در برابر آمریکا و اسرائیل این ندای الهی هرگز خاموش نخواهد شد.

وی با تبریک انتصاب استاندار جدید قم گفت: قم قهرمان پایگاه اسلام، انقلاب و حوزه علمیه است بنابر این باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد؛ همه در قبال قم مسؤولیت دارند و مسؤولان به این شهر باید در ترازی برای همه ایران و جهان نگاه کنند.

امام جمعه قم با اشاره به مشکلات قم در زیرساخت‌های زیارتی، صنعت، بهداشت و درمان، زیرساخت‌های فرهنگی و اشتغال تصریح کرد: دولت و مسؤولان نباید به قم مانند شهر مانند دیگر شهرها نگاه کنند این شهر در خدمت همه ایران و جهان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgty9u.ak9xn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما