کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

270 گونه پرنده در استان قم وجود دارد

خبرگزاری ايرنا , 15 دی 1397 ساعت 12:57

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: 270 گونه پرنده در سطح مناطق حفاظت شده، تالاب ها و سایر زیست گاه های استان سرشماری شده اند.
270 گونه پرنده در استان قم وجود دارد


به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی  بیان کرد: قم از نظر محیط زیست جانوری، ظرفیتی بسیار غنی و متنوع دارد و درطول سال چندین نوبت سرشماری حیات وحش در این استان صورت می گیرد که بر اساس همین آمارها، گونه های شاخص پرندگان مهاجر و بومی برای زمستان گذرانی، شکار و تولید مثل در طبیعت آن رویت شده اند.

وی افزود: بسیاری از انواع پرندگان موجود در محیط زیست قم، گونه های شکاری هستند که زیبایی خاصی را به مناطق حفاظت شده استان بخشیده اند و برای حراست از آنان محیط بانان به طور شبانه روزی با شکارچیان مقابله می کنند.
وی ادامه داد: همچنین در قم، 26 گونه از پستانداران و40 گونه از خزندگان و دوزیستان نیز حیات دارند و این استان یکی از مراکز مهم حیات وحش کشور به حساب می آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: به منظور جلوگیری از انجام هرگونه تخلف زیست محیطی، نظارت و پایش در مناطق و زیستگاه های حساس استان به صورت شبانه روزی انجام می شود.

وی از برخورد قاطع با شکارچیان و متخلفان زیست محیطی در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع و تالاب های استان خبر داد و افزود: بر اساس قوانین و ضوابط با متخلفان قاطعانه برخورد و پرونده تخلفات آنها به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

مناطق تحت مدیریت استان قم شامل منطقه حفاظت شده پلنگ دره با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه شکار ممنوع کهک با وسعت 33 هزار هکتار، منطقه شکار ممنوع کهندان با وسعت 54 هزار هکتار، تالاب شکار ممنوع حوض سلطان با وسعت 37 هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع مسیله با وسعت 60 هزار هکتار است.

انتهای پیام /110
 


کد مطلب: 72989

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/72989/270-گونه-پرنده-استان-قم-وجود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir