يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 73035
منبع : خبرگزاری ايرنا
امام جمعه قنوات قم:

رضاخان مامور استکبار برای بی حجاب کردن زنان ایرانی بود

قم نيوز : امام جمعه شهر قنوات قم گفت: رضاخان از طرف مستکبران عالم مامور شده بود تا زنان ایرانی را بی حجاب کند و او این کار را با صدور فرمان ممنوعیت حجاب انجام داد.
رضاخان مامور استکبار برای بی حجاب کردن زنان ایرانی بود
رضاخان مامور استکبار برای بی حجاب کردن زنان ایرانی بود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین رضا کرمی پور با اشاره به 17 دیماه سالروز فرمان ننگین کشف حجاب از سوی رضاخان افزود: مستکبران و دشمنان اسلام همواره به دنبال گرفتن حجاب و پوشش از زنان مسلمان و مردم متدین ایران بودند تا ارزش های دینی و انسانی را در میان مردم ما کم رنگ کنند و برای این کار رضاخان را انتخاب کردند.

وی افزود: او هم با کشتار انسانهای بی گناه، این هدف استکبار را پیگیری کرد و قانون ممنوعیت حجاب را با وجود مخالفت علما و مردم به اجرا درآورد.
وی ادامه داد: هدف از انجام این کار، دور ساختن ارزش های الهی از جامعه ایرانی بود تا هویت مردم به دور از احکام دینی و آموزه های اسلامی شکل گیرد.
کرمی پور با اشاره به این که حجاب از جمله ضرورت های دینی است، گفت: حساسیت ها در این مساله بر روی پوشش بانوان بیشتر است اما آقایان نیز باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: رعایت حجاب، در همین دنیا منافع زیادی برای فرد و جامعه به همراه دارد و تنها رویکرد آن کسب ثواب برای آخرت نیست.

وی ادامه داد: با وجود تاکید فراوان ادیان الهی بر مساله حجاب، دشمنان این شبهه را وارد می کنند که حجاب امری اختیاری و یک حق فردی است، در حالی که حقیقت مساله چیز دیگری می باشد و حجاب حق الهی است که باید به عنوان تکلیف توسط بانوان به طور خاص و همچنین آقایان رعایت شود.
امام جمعه قنوات گفت: اسلام سفارش های بسیاری در خصوص لزوم رعایت حجاب دارد تا عفت و حیا در جامعه حفظ شود.

رضاخان در 17 دی ماه 1314 به طور رسمی فرمان ممنوعیت حجاب را برای زنان اعلام کرد.

وی طی سخنانی از بی حجابی با عنوان اعطای آزادی به بانوان نام برد و اقدام به ممنوعیت حجاب را گشودن فصل جدیدی در زندگی زن ایرانی اعلام کرد.
به دنبال فرمان رضاخان در منع حجاب مأموران شهربانی و پاسبان ها در کوچه و خیابان شهرها به اذیت و آزار زنان و دختران محجبه پرداختند. مأموران چادر و روسری و هر نوع پارچه شبیه آن را با خشونت از سر زنان می کشیدند و پاره می کردند.

بسیاری از زنان و دختران خانه نشین شدند و از ترس مأموران، در نیمه های شب از کوچه های فرعی، دور از چشم مأموران برای کارهای بسیار ضروری از خانه بیرون می رفتند.

همچنین برای رواج دادن هر چه بیشتر بی حجابی با وجود مخالفت علما و مردم، برنامه های گسترده ای با عنوان جشن های بی حجابی در مناطق مختلف کشور به اجرا درآمد. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchmvnq.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما