يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 73058
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری:

فضای مجازی به یکی از عوامل طلاق تبدیل شده است

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: برخی از افراد اکنون تمام وقت در اینترنت هستند و فرصتی برای انجام کارهای دیگر همچون صله رحم ندارند؛ هم اکنون فضای مجازی به یکی از عوامل طلاق در کشورمان تبدیل شده است.
فضای مجازی به یکی از عوامل طلاق تبدیل شده است/ضرورت ارتقاء سواد رسانه در جامعه
فضای مجازی به یکی از عوامل طلاق تبدیل شده است/ضرورت ارتقاء سواد رسانه در جامعه
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در مراسم افتتاحیه همایش آموزش سواد رسانه ای در تالار شهید آوینی با اشاره به اهمیت زمان شناسی اظهار کرد: هر چه که زمان شناس تر باشیم، کمتر دچار مشکل می‌شویم، در روایات ائمه معصومین(ع) بارها بر اهمیت زمان شناسی تاکید شد.

وی ادامه داد: براساس روایات کسی که روزگار خود را بشناسد، از آمادگی در برابر مقتضیات زمان غافل نمی‌شود، امروز همه طبقات جامعه باید با هوشیاری و آمادگی به استقبال زمانه خود بروند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اکنون افراد بدون داشتن سواد مجازی وارد فضای مجازی می‌شوند و این مساله برای آن‌ها مشکلات زیادی را به وجود آورده است، از فرصت‌های فضای مجازی استقبال می‌کنیم و فضای مجازی، دنیا را به ما نزدیک تر کرده است، ولی نمی‌توانیم از تهدیدهای فضای مجازی که خانواده‌ها را به هم ریخته است، غافل شویم.

آیت‌الله حسینی بوشهری کار اثباتی در خصوص فضای مجازی را ضروری دانست و تصریح کرد: باید به دنبال تولید محتوای مناسب برای همه اقشار در فضای مجازی باشیم، نه این که کارهای ما در خصوص فضای مجازی، تنها کارهای سلبی باشد.

وی ادامه داد: امروز دشمن از جنگ نظامی استفاده می‌کند، اما بیشترین سرمایه گذاری خود را بر روی فضای مجازی قرار داده است.

امام جمعه قم افزود: آینده نگری از جمله ویژگی‌های مومنان براساس روایات است، اهل‌بیت(ع) همه مسائل را برای ما پیش بینی کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری جعل حدیث را از شیوه‌های ضربه به دین در گذشته دانست و تصریح کرد: اکنون با آمدن فضای مجازی، خبری از جعل حدیث نیست، اما دشمنان محتواهای مسمومی را در این فضا قرار می‌دهند تا مردم را از دین جدا کنند.

وی ادامه داد: علامه شرف الدین می‌گفت هدایت در جامعه انتشار پیدا نمی‌کند مگر از همان راهی که ضلالت منتشر شد. فضای مجازی ابزار است و ما باید همان گونه که دشمنان از این فضا استفاده می‌کنند، از فضای مجازی استفاده کنیم.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هم اکنون تعداد کاربران اینترنت در کشورمان حدود 45 میلیون نفر است و رتبه ایران در این زمینه در جهان رته 13 است، برخی از افراد اکنون تمام وقت در اینترنت هستند و فرصتی برای انجام کارهای دیگر همچون صله رحم ندارند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اثرات فراگیری سواد رسانه ای اظهار کرد: آموختن این نوع از سواد موجب می‌شود که انسان از حالت انفعالی دربیاید و به راحتی تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگیرد. آموختن سواد رسانه ای به نفع همه افراد است، اکنون فضای مجازی به یکی از عوامل طلاق در کشورمان تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید با آموزش سواد رسانه ای به افراد مختلف کاری کنیم که افراد با دانش، وارد فضای مجازی شوند، همچنین افراد با ذوق در جامعه باید تشویق شوند که دست به تولید محتوا در فضای مجازی بزنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc4xqm.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما