دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 73088
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

حضور امام جمعه قم در یکی از مساجد این شهر 

قم نيوز : امام‌جمعه قم به ضرورت‌های اجتماعی مسجد انقلابی اشاره کرد و گفت: مسجد باید تداوم‌بخش مسیر بصیرت و سیره شهدا باشد.
حضور امام جمعه قم در یکی از مساجد این شهر 
حضور امام جمعه قم در یکی از مساجد این شهر 
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شب گذشته با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام واقع در بلوار فردوسی(قم)، در سخنانی مسجد را مجمع عبادی مؤمنان توصیف کرد و گفت: عبادت اساس هدف خلقت است و مسجد مکانی است که با تجمع مؤمنان، چنین هدفی از ساحت خلقت تحقق پیدا می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام را ستودنی توصیف کرد و گفت: انتخاب عنوان و نام برای مساجد موضوعی تشریفاتی نیست بلکه هویت و اصالت مسجد با نام‌گذاری مسجد تعیین مشی می‌شود.

وی ادامه داد: نبی گرامی اسلام با پایه‌گذاری مسجد قبا عبادتگاهی تاریخی برای مؤمنان قرار داد، این در حالی است که مسجد ضِرار از سوی منافقان در مدینه به نیت جریان نفاق ساخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که مسجد ضرار باهدف تفرقه بین مؤمنان، ترویج کفر و پایگاهی برای منافقان ساخته‌شده بود، ابراز داشت: در حالی که سازندگان آن ادعا می‌کردند که آن را برای بیماران و گرفتارانی ساخته‌اند که امکان حضور در مسجد قبا را ندارند، آیات ۱۰۷ و ۱۰۸ سوره توبه درباره ساخت این مسجد نازل‌شده و نام ضرار از این آيات گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: تداوم نیت‌های خیرانه واقفان و بزرگان مساجد ضرورتی است که باید نسل جوان در خود مسجد بیاموزند.

امام‌جمعه قم به ضرورت‌های اجتماعی مسجد انقلابی اشاره کرد و عنوان داشت: مسجد باید تداوم‌بخش مسیر بصیرت و سیره شهدا باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها استواری در مسیر اهل‌بیت را با احیاء نام و یاد شهدا و امام شهدا دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول عمر پربرکت 40 ساله خود با ماندگاری مردم درصحنه، در برابر دشمنان، الگوی تقابلی جریان مقاومت اسلامی را تثبیت کرد.

وی افزود: باید به این حقیقت توجه داشت که دشمنان از تجربیات تقابلی خود با جریان زنده اسلامی انقلابی ملت ایران برای طراحی فتنه‌های جدید استفاده می‌کنند؛ بر این اساس مردم باید با تکیه‌بر اصالت‌های مسجد همواره در مسیر بصیرت افزایی حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی هدف طراحی مسجد ضرار را براندازی از درون توصیف کرد و گفت: طراحان فتنه مسجد ضرار چون در برابر رشد اسلام خود را عاجز دیدند تا بتوانند برای اجتماع منافقان پایگاهی را پایه گذاشتند؛ این در حالی است که پیامبر اکرم (ص) به امر الهی این مسجد را خراب کرد.

وی ادامه داد: زمانی که امام راحل نهضت را اقامه کردند در همان زمان جریان‌های شبه نهضتی پا به عرصه وجود گذاشتند تا بتوانند مسیر انقلاب را منحرف کنند، ولی امام خمینی(ره) با درایت این انحرافات را خنثی کردند.

گفتنی در ابتدای این محفل حجت‌الاسلام صبری، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام،  گزارشی اجمالی از فعالیت‌های این مسجد ارائه و در پایان نیز از فعالان فرهنگی این مسجد تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfcxde.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما