دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 73092
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون آموزش و پرورش قم:

مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر کشور در قم برگزارمی شود

قم نيوز : معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر کشور برای دومین سال به میزبانی این استان، در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر کشور در قم برگزارمی شود
مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر کشور در قم برگزارمی شود
به گزارش قم نیوز مجتبی رمضان بیگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این مسابقات با حضور 2 هزار تَن از دانش آموزان، مربیان و داوران به مدت 2 روز و با شعار «دانش آموز ورزشکار، آینده روشن، 40 سال افتخار» در قم ترتیب می یابد.
وی اضافه کرد: مسابقات ملی در فصل تابستان برگزار می شود و امسال برای نخستین بار به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، این مسابقات در بهمن ماه ترتیب یافته است.
وی ادامه داد: دانش آموزان شرکت کننده پنجم بهمن وارد قم می شوند و مسابقات 13 بهمن ماه با معرفی برگزیده های رشته های مختلف به کار خود پایان می دهد.
رمضان بیگی بیان کرد: این دوره از مسابقات در چهار رشته ورزشی بسکتبال، کبدی، کشتی پهلوانی و زورخانه ای و لَنگ برگزار می شود و در هر رشته ورزشی به ترتیب 25، 29، 28 و 13 استان حضور دارند.
وی، مکان های ورزشی برگزاری این مسابقات را سالن های ورزشی آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: پردیس فرهنگیان حضرت معصومه(س) و آیت الله طالقانی و خانه معلم شماره یک محل اسکان دانش آموزان و عوامل برگزاری مسابقات می باشد و هزینه مسابقات نیز از محل ورزش دانش آموزی تامین شده است.
وی افزود: 20 کمیته از جمله کمیته های تغذیه، استقبال، امینت و حراست، فرهنگی، تجهیزات، تدارکات و پزشکی مسئول اجرای مسابقات هستند.
به گفته معاون آموزش و پرورش قم، زیارت حرم حضرت معصومه(س)، حضور در مسجد جمکران و همچنین برگزاری یادواره 6 هزار شهید استان قم برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختران و پسران کشور در 2 رشته بدمینتون و تنیس روی میز و در مقاطع ابتدایی و متوسطه در مردادماه سال 95 در قم برگزار شد.
وی گفت: در چندسال گذشته روند استانداردسازی فضاها و تجهیزات خوب پیش رفته و حدود چهار میلیارد ریال وسایل ورزشی خریداری و بین مدارس توزیع شده است.
رمضان بیگی افزود: در حال حاضر بیش از 80 سالن ورزشی متعلق به آموزش و پرورش در قم فعال می باشد و حدود 20 فضای ورزشی نیز در حال ساخت است. 
وی در پایان بیان کرد: سالن ورزشی آوزش و پرورش به هیچ نهادی اجاره داده نشده است و در صورتی که مدرسه ای دارای سالن ورزشی باشد، زنگ ورزش در آن سالن و در غیراینصورت در حیاط مدرسه برگزار می شود.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 256 هزار تن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدارس دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام /110
https://qomnews.ir/vdcauwn0.49neo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما