کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله یزدی:

حصر خانگی سران فتنه نشانه رأفت نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس , 17 دی 1397 ساعت 13:36

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی افرادی که با این نظام موقعیت پیدا کردند ولی شرایطی به وجود آوردند که در خیابان علیه مقدسات و دین حرکت شود و به اموال مردم و جامعه آسیب برسد گفت: اگر پرونده این افراد که سال‌ها مورد محبت نظام اسلامی در حصر بوده‌اند به میان بیاید بیشترین مجازات‌ها در انتظار آنها خواهد بود.


به گزارش قم نیوز آیت الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار با سردار نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ ضمن تقدیر از گزارش پرمحتوای ارائه شده در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سپاه اظهار کرد:‌ اگر چشم انصاف را باز کرده و به ٣٠ و ٤٠ سال قبل نگاه کرده و با امروز مقایسه کنیم اگر این دشمنی‌ها با هر نظام دیگری صورت گرفته بود یکی از آنها برای دگرگونی آن نظام کافی بود،‌ اگر خداوند پشتیبان ما نبود نمی توانستیم به این همه موفقیت دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب در قم و دیگر شهرها از پزشکان خارجی استفاده می‌کردیم افزود:‌ 30 تا 40 سال قبل از عقب افتاده ترین کشورها پزشکانی به معالجه مردم ما می‌پرداختند اما امروز از نظر پزشکی و جراحی و پیوند اعضا در سطح بسیار بالایی قرار داریم. عمل‌های جراحی مهمی در بیمارستان‌های داخلی انجام می شود درحالی که قبلا برای انجام آنها مردم باید به خارج کشور می‌رفتند؛‌حتی امروز پزشکان ایرانی در آمریکا هم به‌نام هستند و ما مفتخر به ایرانی و مسلمان بودن ایشان هستیم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به افزایش جمعیت کشور از 35 میلیون نفر به بیش از 80 میلیون نفر تصریح کرد:‌ جمعیت کشور در این سال‌ها دو برابر شده است و شهرها و روستاهای ما نسبت به 10 تا 40 سال قبل چندین برابر شده و توسعه یافته است در حالی که خدمات بهتری نیز به مردم ارائه می‌شود.

 دشمن تصریح می کند در براندازی نظام ناتوان است

وی بیان کرد:‌ در سایه انقلاب اسلامی در ابزارها و تجهیزات دفاعی پیشرفت قابل توجه داشته‌ایم و امروز در شرایطی هستیم که دشمن تصریح می‌کند از نظام براندازی ناتوان است؛‌ همچنین در عرصه دریایی، موشکی و... به توانمندی‌های بسیار بالایی رسیده‌ایم.

آیت الله یزدی گفت:‌ در هیچ شهری حوزه علمیه خواهران نداشتیم ولی امروز در تمام شهرهای درجه یک، حوزه علمیه خواهران داریم؛‌ کمبودهای زیادی از نظر مراکز آموزشی و مدارس داشتیم ولی با کمک دولت و خیرین به آموزش و پرورش، امروز تعداد کمی از مدارس دو شیفته هستند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فتنه‌ها و دشمنی‌هایی که در سال‌های اخیر متوجه نظام اسلامی بوده است بیان کرد: برخی افرادی که با این نظام موقعیت پیدا کردند ولی شرایطی به وجود آوردند که در خیابان علیه مقدسات و دین حرکت شود و به اموال مردم و جامعه آسیب برسد و به مقدس ترین مقدسات توهین کردند.

 حصر خانگی نشانه رافت نظام اسلامی است

وی تصریح کرد: اگر پرونده این افراد که سال‌ها مورد محبت نظام اسلامی در حصر بوده‌اند به میان بیاید بیشترین مجازات‌ها در انتظار آنها خواهد بود در حالی که این سال‌ها بیشترین محبت‌ها به آنها شده است.

آیت الله یزدی گفت:‌ فلان آقایی که همکار ما بود خدمات زیادی در گذشته انجام داده اما هم اکنون به خاطر همین خدمات به آنها محبت شده و در حصر هستند؛‌ همین آقا روزی به قم آمد و در جامعه مدرسین حضور یافت و پایان جلسه به ایشان گفتم که ما جمع شدیم تا گره مشکلات باز شود اما به نظر می‌رسد شما شمشیر از رو بسته‌ای.

وی بیان کرد: زمانی ما برق در خانه‌هایمان نداشتیم اما امروز در دورترین جاده‌ها که محل رفت و آمد خودروهاست نیز روشنایی وجود دارد و برق به تمام نقاط کشور منتقل شده است.

 جلوگیری از خام فروشی نفت

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دولت‌های گذشته کوتاهی‌هایی نیز در مسائل مختلفی چون نفت و گاز داشته اند تصریح کرد: در صنعت نفت و گاز پیشرفت‌های فراوانی داشتیم اما با وجود تاکیدهای فراوان رهبری بر جلوگیری از خام فروشی در این زمین کار زیادی نشده است.

وی اظهار کرد:‌ اگر پیشرفت‌ها با رقم و عدد به مردم نشان داده شود باید توجه داد که عنایت الهی پشت این پیشرفت‌ها بوده است؛‌ در دوران جنگ هم با عنایت الهی بود که حتی یک وجب از خاک ما از دست نرفت بلکه خاکی هم که میخاستند از ما بگیرند باز پس گرفتیم.

آیت الله یزدی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی مظاهر معماری و شهرسازی در کشور و توسعه عمران در شهرهای مختلف گفت: ما در ابتدای انقلاب مترو نداشتیم و در روزهای ابتدایی بر سر هزینه‌های آن بحث‌های زیادی شد و توکل به خدا شد و پروژه اجرا شد و امروز می بینید چه عظمتی یافته است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های زیادی که در عرصه‌های بهداشتی،‌ درمانی،‌ صنعتی و... به وجود آمده است گفت:‌ البته مشکلاتی نیز برای مردم وجود دارد اما کشوری 80 میلیونی را اداره کردن با وجود آنهمه دشمنی بسیار مشکل است؛‌ شبهه افکنی‌های زیادی علیه نظام اسلامی در فضای مجازی صورت می گیرد تا عقاید جوانان به نظام و اسلام را از آنها بگیرند.

آیت الله یزدی افزود: ‌دربرابر این همه دشمنی این همه پیشرفت بوده و همه اینها ثمره عنایات الهی، مدیریت امام و رهبری، مردم همیشه در صحنه و جوانان غیوری است که همه مشتاق شهادت هستند.

از ناحیه فرزندان سوژه ای دست کسی نیست

وی با اشاره به ضرورت تشریح شرایط کشور برای نسل جوانی که انقلاب و امام را ندیده اند بیان کرد:‌ چهار پسر و یک دختر دارم و از ناحیه فرزندانم هیچ سوژه ای دست کسی نیست؛‌ امروز در فضای مجازی و حقیقی برای کسانی که در نظام خدمت می کنند دشمنان ترور شخصی و شخصیتی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ظرف ٤٠ سال بیش از ٤٠٠ سال به مردم خدمت شده است اذعان کرد:‌ خدا به مسوولان اجرایی کشور درایت بیشتر بدهد تا به جوانان اعتماد داشته و از توان ایشان استفاده کنند.

انتهای پیام/110


کد مطلب: 73098

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73098/حصر-خانگی-سران-فتنه-نشانه-رأفت-نظام-اسلامی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir