دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : 73117
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد؛

فعالیت بیش از ۱۲۰۰ ناشر در قم/ پرداخت یارانه برای خرید کتاب کودک

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت بیش از یکهزار و ۲۰۰ ناشر در قم، گفت: استان قم در حوزه نشر کتب دینی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
فعالیت بیش از ۱۲۰۰ ناشر در قم/ پرداخت یارانه برای خرید کتاب کودک
فعالیت بیش از ۱۲۰۰ ناشر در قم/ پرداخت یارانه برای خرید کتاب کودک
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی امروز دوشنبه در نشست خبری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: موقعیت استان قم در بحث کتاب دارای موقعیت ویژه و خاصی است که بیش از یکهزار و ۲۰۰ ناشر در قم فعالیت دارند و بیش از ۹ هزار مجوز در قم چاپ کتاب صادر شده است.

وی با بیان اینکه استان قم در حوزه نشر کتب دینی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: دانشگاه‌های متعدد، حوزه علمیه و جامعه الزهرا(س) مخاطبان انتشارات حوزه دین هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم گفت: اگر به نسبت جمعیت، مقایسه‌ای بین استان قم با استان‌های دیگر داشته باشیم، بیشترین آمار در زمینه کتاب و کتاب خوانی را در این استان شاهد هستیم.

برگزاری نمایشگاه کتاب از مطالبه‌های جدی مردم قم است

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های پائیزه، زمستانه و عیدانه کتاب نیز استان قم جزو استان‌های مورد توجه است، گفت: برگزاری نمایشگاه استانی کتاب از مطالبه‌های جدی مردم قم به شمار می‌رود تا از تازه‌های نشر با خبر شده و نسبت به خریداری آن اقدام کنند.

حسینی کاشانی با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در قم جنبه حمایتی برای ناشران و کتاب فروشان دارد، عنوان کرد: برگزاری این‌چنین نمایشگاه‌ها با تخفیف‌هایی که دارد، جنبه حمایتی برای خریداران نیز به دنبال دارد.

وی حمایت‌های صورت گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در قم دبیرخانه حمایت از کتاب ارزشمند فعال است و در صورت نظر مثبت اعضا ارزیابی کتب انجام می‌شود تا حمایت مناسبی قبل از چاپ در زمینه کتاب دین صورت گیرد.

تأمین کاغذ با ارز دولتی برای ناشران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به بحث تأمین کاغذ برای ناشران بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را برای برطرف کردن این مشکل دارد و در این راستا اقداماتی صورت گرفته تا با ارز دولتی ۴ هزار و ۲۵۰ تومان کاغذ به ناشران داده شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد هزینه نهایی یک کتاب مربوط به قیمت کاغذ است و متناسب با افزایش سایر موارد مربوط به کتاب قیمت کتاب هم افزایش می‌یابد.

حسینی کاشانی عنوان کرد: امسال به پیشنهاد اتحادیه ناشران برگزاری نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان در قالب نمایشگاه استانی برگزار می‌شود و در این نمایشگاه به دنبال تعلق یارانه برای خرید کتاب از سوی والدین هستیم.

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به دنبال واگذاری برنامه‌های جشنواره‌ای و نمایشگاهی است که در این راستا برنامه نمایشگاه کتاب را به اتحادیه ناشران واگذار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب کودک، فرصت خوبی است که بعد از پنج سال برگزار شود تا مردم اطلاعات خوبی از وضعیت کتاب کودک و نوجوان در قم داشته باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciyzay.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما