سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 73138
منبع : خبرگزاری مهر
اولین آزمون در فرانسه؛

مهدی زاده راهی اولین مرحله لیگ جهانی کاراته می‌شود

قم نيوز : امیر مهدی زاده ستاره کاراته قم و تیم ملی به عنوان اولین آزمون در سال جدید میلادی راهی مرحله نخست لیگ جهانی کاراته در فرانسه می‌شود.
مهدی زاده راهی اولین مرحله لیگ جهانی کاراته می‌شود
مهدی زاده راهی اولین مرحله لیگ جهانی کاراته می‌شود
به گزارش قم نیوز تیم ملی کاراته ایران برای حضور در لیگ جهانی کاراته در حال انجام برنامه‌های آماده سازی است و یک کاراته کای خوشنام قمی نیز در این اردو حضور دارد به طوری که امیر مهدی زاده پس از سال‌ها افتخار آفرینی برای ورزش قم آماده سفر به فرانسه و شرکت در لیگ جهانی می‌شود.

بر خلاف مسابقات قهرمانی جهان که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود، لیگ جهانی کاراته رویدادی چند مرحله‌ای است که در طی سال برگزار می‌شود و کشورهایی در نقاط مختلف جهان در طی سال میزبانی آن را بر عهده می‌گیرند و کاراته کاهای کشورهای گوناگون با حضور در این مسابقات امتیاز کسب می‌کنند.

امتیازات کسب شده در لیگ جهانی به کاراته کاها کمک می‌کند تا بتوانند در جدول کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ وضعیت بهتری داشته باشند و سهمیه حضور در این رویداد بزرگ را کسب کنند و امیر مهدی زاده امیدوار است بتواند نماینده ورزش قم در المپیک آینده باشد.

بدین ترتیب امیر مهدی زاده در قالب تیم ملی ایران بهمن ماه عازم فرانسه می‌شود تا در اولین مرحله لیگ جهانی در سال ۲۰۱۹ که به میزبانی پاریس برگزار می‌شود شرکت کند. کسب امتیازات پی در پی در این سلسله مسابقات به مهدی زاده کمک می‌کند تا به رویای بزرگ زندگی ورزشی‌اش جامه عمل بپوشاند.

مهدی زاده پرافتخارترین کاراته کای کشورمان محسوب می‌شود که توانسته ۲ مدال طلا و یک مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند و در ۲ دوره بازی‌های آسیایی صاحب یک مدال طلا و یک مدال نقره شود. وی همچنین چند مدال از مسابقات قهرمانی آسیا در کارنامه دارد اما المپیک، جای خالی کارنامه پرافتخار این ورزشکار نام آور قمی محسوب می‌شود.

وی در حالی بهمن‌ماه عازم فرانسه می‌شود که نخستین مدال طلای خود از رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۲ را در همین کشور به دست آورده است و از این نظر فرانسه برای مهدی زاده خاطرات خوشی به همراه دارد.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdcbw8bz.rhbffpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما