سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 73159
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم مطرح کرد

کمبود نمازخانه در بوستان‌های قم

قم نيوز : مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: در برخی از بوستان‌های استان با توجه به زائرپذیری قم، کمبود نمازخانه در ایام تعطیلات احساس می‌شود.
کمبود نمازخانه در بوستان‌های قم
کمبود نمازخانه در بوستان‌های قم
به گزارش قم نیوز محمد خامه یار ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان قم در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت اقامه نماز در مدارس استان قم اظهار کرد: تنها در دو مدرسه در استان نمازخانه نداریم که کار برای احداث نمازخانه در این مدارس شروع شد، همچنین اردو با موضوع نماز به صورت محدود برای اقشار مختلف از جمله مددجویان کمیته امداد برگزار شده است.

وی ادامه داد: وضعیت اقامه نماز در ایستگاه محمدیه مناسب نیست، همچنین وضعیت کمبود مساجد در روستاهای استان قم مورد احصا قرار گرفت، در دو روستای استان مسجد نداریم که مساجد در این دو روستا در حال احداث هستند. در 6 ماهه گذشته خیرین 6 میلیارد تومان برای احداث مسجد در نقاط مختلف قم از جمله پردیسان هزینه کردند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم افزود: آموزش زوج‌های جوان را با موضوع نماز در استان داشتیم که این دوره تاثیرگذار بود، همچنین جشنواره نماز و نیایش در قم برگزار می‌شود و از آثار دوره‌های گذشته این جشنواره استفاده شده است.

خامه یار پیگیری احداث مسجد در محور قم -گرمسار را از اقدامات شورای اقامه نماز استان قم دانست و تصریح کرد: مقدمات برای اخذ 9 هزار مترمربع زمین در این خصوص صورت گرفت، مساجد بین راهی قم مورد بازدید ستاد اقامه نماز قرار می‌گیرد و بلوارها و میدان‌هایی در دانشگاه‌های استان به نام نماز نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در برخی از بوستان‌های استان قم با توجه به زائرپذیری این استان کمبود نمازخانه در ایام تعطیلات احساس می‌شود، همچنین باید نمازخانه ایستگاه مرکزی قطار شهر قم باید توسعه پیدا کند، برای این کار اعتبار وجود دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم افزود: باید مکانی برای عرضه تازه‌های نماز در استان در نظر گرفته شود، تبلیغات محیطی با موضوع نماز در سطح شهر قم محدود است و باید از پایان‌نامه‌ها با موضوع نماز در قم حمایت شود.

خامه یار با اشاره به لزوم نصب تابلوی حدترخص در محورهای استان قم اظهار کرد: هنوز در هشت محور استان، تابلوی حد ترخص نصب نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز در هفته گذشته در استان قم برگزار شد و حدود چهار هزار نفر از کارمندان دولت در استان در این مسابقه شرکت کردند، همچنین این مسابقه در هفته آینده با حضور بیش از سه هزار کارمند، سرباز و زندانی در زندان‌های استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceoz8f.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما