سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 73161
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
کارشناس معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران:

انتشار بیش از ۲هزار خبر پژوهشی در فضای مجازی

قم نيوز : در سال ۹۷ در مجموع فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان ۲هزارو ۱۷۰ خبر پژوهشی در فضای مجازی برای استفاده طلاب و عموم منتشر شده است.
انتشار بیش از ۲هزار خبر پژوهشی در فضای مجازی
انتشار بیش از ۲هزار خبر پژوهشی در فضای مجازی
به گزارش قم نیوز آقای نصاری ظهر امروز درآیین افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه عملیه خواهران که در مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد، به ارائه گزاشی از دستاوردهای پژوهشی اشاره و کرد و گفت: معاونت پژوهش درسایه همکاری مؤثر مرکز فناوری اطلاعات با آگاهی از نیازهای پژوهشی طلاب و توجه به تغییر وتحولات عصرحاضر و بسترهای ایجاد شده در بهره گیری از فضای مجازی، درگام اول نسبت به ایجاد پایگاه اطلاع رسانی با نام پایگاه پویش اقدام کرده است.

کارشناس معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران افزود: بعد از طی مراحل رشد وتکامل سامانه ها و پایگاه پویش هم اکنون به سمت ایجاد بانک اطلاعاتی و همزمان ایجاد شبکه معنایی گام برداشته است و در این مسیر به موفقیت هایی نیز دست پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: بخشی از بانک اطلاعاتی ایجاد شده در پایگاه پویش، هم اکنون در برگیرنده چکیده هزار 827 پایان نامه دفاع شده سطح سه، واطلاعات پژوهشی هزار 3850 اثر مربوط به طلاب حوزه علمیه خواهران است که با وجود شبکه معنایی میان مؤلفه های همچون استا، طلبه، مدرسه، استان، موضوع و گرایش، طلاب سرعت و سهولت قابل توجهی به بانک اطلاعاتی دسترسی خواهند بود.

نصاری گفت: معاونت پژوهشی در عرصه فضای مجازی و همراهی با حرکت سریع تکنولوژی و پیشرفت، طرح ها و اقدامات متنوعی انجام داده است که از جمله آن طرح هر استان یک پایگاه پژوهش، طرح هر مدرسه یک پایگاه پژوهشی، ایجاد صفحات اختصاصی برای ادارات معاونت، ایجاد نرم افزار تحت وب ثبت مقالات پایانی سطح 2 است.

کارشناس معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به بخشی از فعالیت های مدیریت استانها در عرصه فضای مجازی و اخبار پژوهشی منتشر شده در سال 97 گفت: در مجموع فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان 2هزار 170 خبر پژوهشی در فضای مجازی برای استفاده طلاب و عموم منتشر شده است.

نصاری بابیان اینکه هم اکنون مدیریت های استانی دارای پایگاه پژوهشی هستند،افزود: در این پایگاه ها فعالیت های پژوهشی استان و مدارس به صورت مکانیزه، دستی و متمرکز درحال انتشار است.

وی افزود: دراین پایگاه مواردی مانند لینک های مفید متناسب با نیازهای طلاب،بانک آثار و محتوا درموضوعات پایان نامه های دفاع شده در استان، فراخوان علامه حلی، فراخون بانوی کرامت، پژوهش های گروهی رشد وبولتن کرسی های آزاد اندیشی، بانک چکیده پایان نامه ها براساس گرایش شامل ارائه پایان نامه های استان به تفکیک گرایش هایی که استان مجوز برگزاری آنها را اخذ کرده است، مورد توجه قرار گرفته است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchzznq.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما