چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 73185
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون آموزش حوزه های علمیه: 

تبیین و تبلیغ دستاوردها از مهم ترین راه های صیانت از انقلاب است 

قم نيوز : معاون آموزش حوزه های علمیه، تبیین و تبلیغ دستاوردهای انقلاب اسلامی را از مهم ترین راه های صیانت از آن برشمرد.
تبیین و تبلیغ دستاوردها از مهم ترین راه های صیانت از انقلاب است 
تبیین و تبلیغ دستاوردها از مهم ترین راه های صیانت از انقلاب است 
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بی شک همان طور که طلاب و فضلای حوزه در شکل گیری نهضت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و کلیدی داشتند در تداوم آن نیز نقش محوری دارند.

وی با اشاره به این که امروز طلاب جوان به خصوص باید به رسالت مهم و تاریخی خویش در راستای حفظ و صیانت از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب عمل کنند، گفت: البته بخشی از طلاب جوان ما ، طلاب جدیدالورود هستند که این ها در وهله اول باید از حیث علمی و انقلابی ساخته شوند و قوه بصیرت آن ها ارتقا پیدا کند تا بعد در مرتبه بعد ضمن شناخت صحیح انقلاب، خاستگاه ها و ریشه ها و عوامل وقوع آن، بتوانند مبانی انقلاب را بر اساس آموزه های دینی بشناسند و آثار و نتایج و دستاوردهای آن را به جامعه به خوبی معرفی کنند.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: در کنار این ها ، یک سری طلاب جوان ما ، طلابی هستند که سنواتی از علوم حوزوی را پشت سر گذاشته اند و این طیف نیز به نظر بنده می بایست بیش و پیش از هر چیز، مبلغ خوبی در راه اهداف والای انقلاب باشند چرا که ما معتقدیم تبلیغ یکی از شئون مهم در راستای صیانت از انقلاب اسلامی است.

وی همچنین ابراز داشت: در واقع یکی از کارهای مهم حوزویان، همین تبلیغ و رساندن پیام الهی به مردم است و این همان کاری است که جوانان انقلابی دوران قبل از انقلاب انجام دادند؛ به این معنا که در آن دوران ، رسانه طلاب همین زبان و بیان و ارتباط چهره به چهره با مردم بوده چرا که رسانه های رسمی و رادیو و تلویزیون در اختیار آن ها نبوده و این ها کوچه به کوچه و محله به محله و فرد به فرد کار تبلیغی و موثر انجام دادند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد تاکید کرد: برای حفظ انقلاب نیز وظیفه همه حوزویان و طلاب این است که سابقه و مبانی انقلابی را به درستی به مردم معرفی کرده و به تشریح و تبیین صحیح و دقیق دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازند.

وی با بیان این که تبیین و تبلیغ دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهم ترین راه های صیانت از آن است، گفت: حوزه علمیه به تعبیر مقام معظم رهبری، مادر نظام است و لذا یکی از وظایف حوزه در کنار تقویت بُعد علم و اخلاق ، ارتقای سطح بصیرتی است تا حافظ نظام و انقلاب اسلامی و ارزش ها و دستاوردهای آن باشد.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdcdkf05.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما