کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هفت رام قطار شهری قم خریداری شد

خبرگزاری تسنیم , 29 اسفند 1397 ساعت 12:41

معاون شهردار قم گفت: تاکنون ۷ رام قطار نصیب قم شده و تلاش می‌شود که تا ۹ رام قطار نیز افزایش پیدا کند، واگن‌های خریداری‌شده تا ۵ سال آینده نیاز متروی قم را برطرف می‌کند.



به گزارش قم نیوز علی‌رضا قاری قرآن اظهار داشت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت شهرداری قم در سال 98 است.

وی با اشاره به افتتاح 8 سالن ورزشی در سال 98 افزود: از 8 سالن ورزشی در حال احداث 2 سالن ورزشی بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سال 98 افتتاح می‌شود، 6 سالن ورزشی دیگر کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، برخی از پیمانکاران این پروژه‌های ورزشی به دلیل کندی فعالیت خلع شده‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تأکید کرد:شهرداری قم تلاش می‌کند زیرساخت‌های اصلی شهر قم را تا سال 1400 به‌صورت کامل تکمیل کند.برخورد راه‌آهن با پروژه‌های شهری و  برخی دیگر از مشکلات خط ریل در حریم شهر ازجمله موانع پیشبرد پروژه‌های شهرداری در مناطق مختلف شهر قم است.

وی با اشاره به مسئله مترو قم عنوان کرد: وجود برخی مسائل داخلی و تحریم‌های خارجی در تأمین تجهیزات لازم سبب شد که تکمیل فاز نخست متروی قم محقق نشود، در حال حاضر تعهد پیشرفت ساختمانی فاز نخست متروی قم در حدود 60 درصد بوده و سال آینده تعهدات شهرداری در سال 97 قطعاً کامل می‌شود، بعد از تکمیل ساختمان متروی قم باید به سراغ تجهیزات آن برویم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: برای تجهیزات متروی قم 11 بسته ویژه موردنیاز است که تقریباً تمام این تجهیزات خارجی بوده و چاره‌ای جز واردات آن نیست، در حال حاضر فقط واگن‌های متروی قم خریداری‌شده و از زمان انعقاد قرارداد تا وارد شدن آن‌ها به قم حداقل 18 ماه به طول می‌کشد.

قاری قرآن گفت: طبق یک قرارداد ملی ایران قرارداد خرید 315 واگن را با کشور چین بسته بود که بخشی از این واگن‌ها وارد کشور شده و در شهرهای مشهد، تهران و شیراز مورداستفاده قرارگرفته است، با تلاش‌های صورت گرفته این شرکت چینی بخشی از واگن‌های مازاد خود را به متروی قم اختصاص خواهد داد.

وی ابراز کرد: با اتفاق بی‌نظیری که در زمینه این شرکت چینی اتفاق افتاده تاکنون 7 رام قطار از این قرارداد نصیب قم شده و تلاش می‌شود که تا 9 رام قطار نیز افزایش پیدا کند، واگن‌های خریداری‌شده تا 5 سال آینده نیاز متروی قم را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 73210

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73210/هفت-رام-قطار-شهری-قم-خریداری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir