کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ورزش و جوانان:

جانمایی زیرساخت های ورزشی قم عدالت محور می شود

خبرگزاری ايرنا , 20 دی 1397 ساعت 12:45

مدیرکل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه جانمایی ساخت زیرساخت های ورزشی قم تاکنون به خوبی انجام نشده است گفت: جانمایی زیرساخت های ورزشی جدید در این استان عدالت محور و بر مبنای تراکم جمعیتی انجام می شود.


به گزارش قم نیوز حسن عابدی روز پنجشنبه در آیین افتتاح آکادمی جودوی قم در مجموعه ورزشی راحله این شهر، افزود: توجه به این امر در مناطق کمتر برخوردار و مناطق دارای تراکم بالا در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان است.

وی با بیان اینکه در10 ماه نخست گذشته ، 10 طرح ورزشی با اعتبار 100 میلیارد ریال تکمیل، تجهیز و به بهره برداری رسیده است گفت: تا پایان امسال 4 طرح دیگر از جمله 2 باب خانه جوانان در بخش کهک و دستجرد، زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی جانبازان و همچنین زمین چمن ورزشی بخش کهک به بهره برداری می رسد.

عابدی همچنین با اشاره به روند ساخت سالن ورزشی اختصاصی جودوی قم گفت: زمین مجموعه ورزشی راحله با وسعت پنج هزار مترمربع توسط یکی از خیرین در سال 90 به اداره کل ورزش و جوانان اهدا شده است که تاکنون 3 سالن ورزشی در آن ساخته و در اختیار ورزشکاران استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان تنها اداره قم است که موفق شده با بهره گیری از ماده 27 چهار طرح ورزشی نیمه کاره را با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری برساند ضمن اینکه 2 طرح ورزشی دیگر نیز تا پایان امسال جهت تکمیل، تجهیز و بهره بردرای به بخش خصوصی واگذار می شود.
عابدی افزود: استخر مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی پس از 10 سال که مخروبه تبدیل شده بود از طریق ماده 27 و مشارکت بخش خصوصی با اعتبار 26 میلیارد ریال روند تکمیل و بهره برداری از آن آغاز شد که این مجموعه ورزشی در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

کلنگ ساخت سالن ورزشی راحله که اردیبهشت ماه امسال به زمین زده شد با گذشت هشت ماه امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای ساخت این سالن ورزشی که به عنوان خانه جودو در اختیار هیات ورزشی جودو، جوجیتسو، کوارش و دفاع شخصی قم قرار گرفت، 18 میلیارد ریال هزینه شده است.

مجموعه ورزشی راحله شامل سه سالن ورزشی خانه کاراته، بوکس و جودو است. زمین این مجموعه ورزشی توسط خیر ورزش یار در منطقه نیروگاه قم اهدا شده است.

هم اکنون یک هزار ورزشکار بیمه شده در رشته جودو درقم وجود دارد که از این تعداد حدود 130 ورزشکارخانم و 870 ورزشکار آقا در سبک های مختلف رشته جودو فعالیت می کنند. وجود 25 مربی و 15 داور ملی و بین المللی و فعالیت 15 باشگاه ورزشی از جمله دیگر ظرفیت های این رشته ورزشی در این استان است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 73254

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73254/جانمایی-زیرساخت-های-ورزشی-قم-عدالت-محور-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir