پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 73269
منبع : خبرگزاری فارس

افتتاح نخستين خانه اختصاصي جودو در قم / بازديد وزير ورزش از مجلل‌ترين سالن و استخر قم

قم نيوز : نخستين خانه اختصاصي جودو در استان قم امروز در مراسمي با حضور وزير ورزش و جوانان و مسوولان ارشد استاني مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
افتتاح نخستين خانه اختصاصي جودو در قم / بازديد وزير ورزش از مجلل‌ترين سالن و استخر قم
افتتاح نخستين خانه اختصاصي جودو در قم / بازديد وزير ورزش از مجلل‌ترين سالن و استخر قم
به گزارش قم نیوز قم امروز میزبان مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان بود و با حضور وی از یک پروژه ورزشی در منطقه نیروگاه قم بهره‌برداری و از برخی طرح‌های در دست احداث ورزشی قم به اتفاق استاندار و دیگر مسوولان استانی بازدید شد.

مسعود سلطانی‌فر که دومین بار در دوران وزارت خود به قم سفر می‌کند، امروز به اتفاق شهرام سرمست استاندار قم، حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان و دیگر مسوولان استانی در مجموعه ورزشی راحله منطقه نیروگاه قم حضور یافت و سالن ورزشی خانه جودو قم را افتتاح کرد.

 

افتتاح نخستین خانه و آکادمی اختصاصی جودو قم

این سالن ورزشی با زیربنای 1150 متر مربع از اعتبارات ملی با صرف هزینه‌ای بالغ بر 18 میلیارد ریال احداث شده است، طرحی که اداره کل ورزش و جوانان استان قم ساخت آن را از خرداد ماه امسال کلید زد و در بیستمین روز دی‌ماه با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار قم افتتاح شد.

این در حالی است که زمین مجموعه ورزشی راحله منطقه نیروگاه قم اوایل دهه 1380 توسط یکی از خیّرین ورزش‌یار به نام گیوه‌چیان برای احداث فضاهای ورزشی به اداره کل تربیت‌بدنی سابق اهداء شده و از سال 1386 دو سالن دیگر به نام‌های خانه کاراته و خانه بوکس در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

سالن جدید التاسیس که امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار قم مورد بهره‌برداری قرار گرفت، به شکل اختصاصی به هیات جودو، جوجیتسو، کوراش و دفاع شخصی قم واگذار شده و ورزشکاران دو بخش کاتا و شیایی این رشته از این پس در سالن تخصصی رشته خود تمرین و مسابقه خواهند داشت.

 

بازدید آقای وزیر از بازسازی قدیمی‌ترین استخر قم

وزیر ورزش و جوانان پس از قیچی کردن رمان افتتاح سالن ورزشی خانه جودو قم، به اتفاق مسوولان استان قم به مجموعه ورزشی تختی منطقه دورشهر قم رفت و از روند بازسازی و تجهیز یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های وزشی قم به نام استخر جهان‌پهلوان تختی این مجموعه بازدید کرد.

استخر جهان‌پهلوان تختی یکی از اولین و قدیمی‌ترین فضاهای ورزشی است که بعد از پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی ایران در قم احداث شده اما از اواخر دهه 1380 به دلیل فرسودگی قابلیت بهره‌برداری نداشت تا اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اجرای یکی از مصوبات قانونی به نام ماده 27، آن را به بخش خصوصی واگذار کرد تا روند بازسازی و تجهیز مجدد آن صورت بگیرد، استخری که به شکلی زیبا بازسازی شده و تا پایان سال 1397 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

احداث مجلّل‌ترین استخر و سالن ورزشی قم از مصوبات سفر رهبری

وزیر ورزش در ادامه سفر یک روزه خود به استان قم به اتفاق هیات همراه و مسوولان استانی، به مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) در منطقه 15 خرداد قم رفت، مجموعه‌ای که مزیّن به نام رسول گرامی اسلام (ص) بودجه آن از مصوبات سفر پر خیر و برکت سال 1389 مقام معظم رهبری به استان قم تامین شده است.

این مجموعه ورزشی زیبا و منحصر به فرد و مجلّل از یک سالن 1500 نفره چند منظوره، یک استخر مجهز و زیبا و یک سالن ورزشی اختصاصی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای تشکیل و کلنگ احداث آن از سال 1393 با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به زمین زده شده و قرار است در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

 

تجلیل از خیر نکوکار و ورزش‌یار قم

بخش پایانی سفر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان استان قم به حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و زیارت بارگاه نورانی کریمه اهل بیت (ع) اختصاص داشت و سپس سلطانی‌فر و هیات همراه در استانداری قم حضور یافتند تا بعد از ترک قم راهی شهرهای کاشان و آران‌وبیدگل شوند.

ضمن اینکه در حاشیه حضور وزیر ورزش و جوانان قم از رضا رحیمی شهردار منطقه دو قم، حمیدرضا زارعی مدیر عامل شرکت نماسازان ثابت مجری پروژه‌های ورزشی و گیوه‌چیان خیّر ورزش‌یاریی که زمین مورد نظر برای احداث خانه جودو، خانه کاراته و خانه بوکس قم در مجموعه ورزشی راحله کوچه شماره 14 توحید قم را اهداء کرد، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyx9u.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما