کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: امکان فعال کردن شهرک چاپ و نشر در قم وجود دارد

خبرگزاری فارس , 20 دی 1397 ساعت 21:01

استاندار قم گفت: با ظرفیت‌هایی که در شهر قم وجود دارد، فعال کردن شهرک چاپ و نشر این شهر ممکن است.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر امروز در آیین گشایش دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان استان قم در تالار مرکزی شهر قم با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: این شهر به عنوان دومین پایگاه چاپ و نشر در کشور شناخته می‌شود و امکان استفاده از این ظرفیت برای صادرات محصولات فرهنگی از قم وجود دارد.

وی ادامه داد: با ظرفیت‌هایی که در شهر قم وجود دارد، فعال کردن شهرک چاپ و نشر این شهر ممکن است، همچنین باید نمایشگاه دائمی استان قم تکمیل شود تا زمینه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در آن فضا مهیا باشد.

استاندار قم افزود: در شرایط کنونی که فرهنگ آپارتمان نشینی در حال گسترش است، باید به دنبال توسعه سالن‌های مطالعه باشیم تا بتوانیم سرانه مطالعه را در قم افزایش بدهیم، باید به دنبال انتقال فرهنگ مطالعه به نسل‌های جدید باشیم، در این راستا برگزاری نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در شهر قم اهمیت زیادی دارد.

سرمست گسست بین نسل‌ها از مشکلات جامعه دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از این مشکل باید سعی کنیم که ارزش‌های نسل قبلی را از طریق کتاب و مطالعه به نسل جدید انتقال بدهیم، البته اکنون این کار از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد که مشکلاتی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: باید ارزش مطالعه و کتاب خوانی را برای کودکان بیان کنیم تا آن‌ها از اطلاعات سودمند از طریق کتاب بهره مند شوند، البته باید کتاب‌هایی در استان قم چاپ شود که محتوای آن متناسب با فضای این استان باشید، همچنین باید به دنبال بین المللی کردن کتاب‌های منتشر شده در قم باشیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ارتقای فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 73273

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73273/استاندار-قم-امکان-فعال-کردن-شهرک-چاپ-نشر-وجود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir