شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 73283
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

شهر قم پایتخت شعر آئینی کشور است/ جشنواره نماز و نیایش در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: شهر قم پایتخت شعر آئینی است و امسال برای نخستین جشنواره شعر آئینی در قم با دبیری استاد مجاهدی فراخوان دادیم، تاکنون حدود هزار شعر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است. 
شهر قم پایتخت شعر آئینی کشور است/ جشنواره نماز و نیایش در قم برگزار می‌شود
شهر قم پایتخت شعر آئینی کشور است/ جشنواره نماز و نیایش در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در شهر قم اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور 110 ناشر از سراسر کشور در تالار مرکزی شهر قم در حال برگزاری است و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به نمایشگاه تا 28 دی ماه و استفاده از بن تخفیف، کتاب خریداری کنند.

وی ادامه داد: یک فیلم می‌تواند که تاثیرگذاری زیادی را بر روی مخاطب داشته باشد و این مساله هم بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، به همین دلیل سعی کردیم که از قالب هنر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطبان در قم استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: شهر قم پایتخت شعر آئینی است و امسال برای نخستین جشنواره شعر آئینی در قم با دبیری استاد مجاهدی فراخوان دادیم، تاکنون حدود هزار شعر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری جشنواره نماز و نیایش در قم اظهار کرد: امسال این جشنواره ملی برای هشتمین دوره در شهر قم برگزار می‌شود، قالب این جشنواره فیلم کوتاه است.

وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آزمون قرآن و عترت در مصلی قدس شهر قم برگزار شد  که 9 هزار و 600 نفر در این آزمون شرکت کردند و استان قم به عنوان استان برتر در زمینه برگزاری آزمون قرآن و عترت در کشور شناخته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: رهبر معظم انقلاب بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تاکید داشتند و براین اساس این مساله به صورت جدی در استان توسط نهادهایی همچون اداره آموزش و پرورش و اداره اوقاف پیگیری می‌شود.

حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری جشنواره آیات در شهر قم خاطرنشان کرد: این جشنواره با موضوع قرآن در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و امسال میزبانی بخش پوستر جشنواره آیات به شهر قم واگذار شده است. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc1iqm.2bq148laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما