شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 73291
منبع : خبرگزاری ايرنا

آیین رونمایی ازقرآن خطی کتابت شده به سبک نسخ و ریحان در قم

قم نيوز : آیین رونمایی از قرآن خطی کتابت شده تلفیقی از 2 سبک خوشنویسی نسخ و ریحان توسط سید علی موسویان از خطاطان صاحب نام کشور روز جمعه با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در قم برگزار شد.
آیین رونمایی ازقرآن خطی کتابت شده به سبک نسخ و ریحان در قم
آیین رونمایی ازقرآن خطی کتابت شده به سبک نسخ و ریحان در قم
به گزارش قم نیوز آیت الله فاضل لنکرانی در این آیین با تجلیل از تلاش ها و خلاقیت های به کار گرفته شده در تهیه این اثر معنوی و هنری اظهار داشت: برای کتابت قرآن مجید قدم های خوبی برداشته شده‌ که سرمایه ارزشمند و گرانبهایی برای مکتب تشیع و حوزه های علمیه شیعه به شمار می آید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: اساس شیعه بر قرآن پایه گذاری شده و این مکتب خود را بیش از همه ملزم به حفظ و پیروی از قرآن می داند.

وی گفت: شیعه با گذشت قرن ها و سال های متمادی در محفوظ نگه داشتن کلام خدا از تحریف ها اهتمام فراوانی داشته و در تفسیر و کتابت به همان قرآنی که بر قلب پیامبر (ص) نازل شده معتقد است.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطر نشان کرد: مطابق تحقیق انجام شده در مرکز فقهی ائمه اطهار استدلال امامان شیعه به قرآن در امور گوناگون اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه با پیشوایان دینی دیگر قابل مقایسه نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با رد اتهام های مطرح شده به حوزه ها و علمای شیعه مبنی بر دوری آنها از قرآن گفت: شیعه بیشترین بها را به قرآن می دهد و اینکه می گویند در حوزه های شیعه قرآن غریب و مهجور است، ادعای درستی نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار یادآور شد: حوزه در دو دهه گذشته حرکت خوبی را در رابطه با تفسیر قرآن آغاز کرده، از این رو بی توجه دانستن حوزه به موضوع تفسیر قرآن مانند سایر تهمت هایی که به این نهاد می زنند، بی اساس است.

وی گفت: تفسیری که شیخ طوسی در قرن پنجم هجری قمری ارایه داد، امروز همان تفسیر توسط حوزویان شیعه بیان می شود.

وی با اشاره به اهمیت کتابت و نوشتن قرآن اضافه کرد: کتابت در کنار قرائت، حفظ و ترجمه قرآن در نزد خداوند متعال اجر و پاداش ویژه ای دارد و کاتبان قرآن در قیامت از شفاعت این کتاب الهی بهره مند خواهند شد.

همچنین کاتب این اثر خطی نیز با بیان اینکه هم اکنون سه دهه است که قرآن را کتابت می کند، گفت: آثار کتابت شده به اماکن مختلف مذهبی از جمله حرم های امیرالمومنین (ع)، امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، امام رضا (ع)، عبدالعظیم حسنی و حضرت معصومه (س) اهدا شده است.

سید علی موسویان بیان اینکه این کتاب خطی بیست و پنجمین اثر او محسوب می شود، افزود: این قرآن خطی ترکیبی از دو سبک خطاطی نسخ و ریحان می باشد، که مقدمات اهدا آن به حرمین عسکریین در شهر سامرا (ع) از طریق وزارت امور خارجه انجام شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb85bz.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما