شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 73298
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر کل کشاورزی فراسرزمینی اتاق بازرگانی اعلام کرد

لزوم تغییر سیاست‌های استان قم به سمت کشت گلخانه‌ای

قم نيوز : دبیر کل کشاورزی فراسرزمینی اتاق بازرگانی گفت: بحران و چالش کمبود آب در استان جدی است و باید سیاست‌های استان به سمت کشت گلخانه‌ای تغییر کند.
لزوم تغییر سیاست‌های استان قم به سمت کشت گلخانه‌ای
لزوم تغییر سیاست‌های استان قم به سمت کشت گلخانه‌ای
به گزارش قم نیوز شیخانی با حضور در دوره آموزشی که سازمان جهاد کشاورزی برای صاحبان گلخانه‌های استان در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار کرد، به اهمیت صادرات و توجه به نیاز بازارهای خارجی اشاره و اظهار کرد: اجرای طرح تغییر الگوی گشت در استان قم به‌عنوان پایلوت کشوری ظرفیت و توانایی مسئولان و صاحبان تولیدات کشاورزی در استان قم را نشان می‌دهد.

وی بحران و چالش کمبود آب در استان را جدی و دغدغه مسؤولان دانست و افزود:  80 هکتار زمین زیر کشت در سال‌های گذشته  امروز به 40 هکتار رسیده که اهمیت تغییر سیاست‌های استان به سمت کشت گلخانه‌ای را به‌خوبی نشان می‌دهد و باید بدانیم تأمین امنیت غذایی کشور در صدر حفظ امنیت کشور است.

دبیر کل کشاورزی فرا سرزمینی اتاق بازرگانی ادامه داد: مهم‌ترین بخشی که باید همگام ورود به حوزه کشت گلخانه‌ای به آن توجه کنیم بازاریابی و صادرات داخلی و خارجی است که جز در تشکیل تشکل و تعاونی نمی‌تواند به نتیجه برسد و سودآوری موردنظر را داشته باشد.

شیخانی نخستین قدم بعد از ساخت گلخانه را ایجاد تعاونی گلخانه‌های استان عنوان کرد و گفت: کشور ایران در همسایگی خود بازاری 250 میلیون نفری دارد که تولیدکننده با رعایت نکات ازجمله تشکیل تعاونی، تعهد، رعایت استانداردهای حمل‌ونقل و بسته‌بندی به‌روز می‌تواند سهم خوبی از آن داشته باشد.

وی بار دیگر به چالش کم‌آبی استان اشاره و تأکید کرد: وظیفه سازمانی اتاق بازرگانی کمک به صادرات کشاورزی است و استان قم به علت کم‌آبی باید وارد صنعت کشت گلخانه‌ای شده و برای موفقیت در بازار و پیروزی بر رقیبان  باید به تشکیل تعاونی اهمیت دهد، خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی استان قم از هیچ حمایتی فروگذار نکرده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcivray.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما