شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 73303
منبع : خبرگزاری ايرنا

دانشگاه صنعتی قم به سمت کارآفرینی پیش می رود

قم نيوز : رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: این مجموعه علمی با مهارت افزایی و فراهم آوردن فضای کسب و کار در محیط دانشگاه، قدم های جدی برای کارآفرینی و اشتغال دانشجویان خود برداشته است.
دانشگاه صنعتی قم به سمت کارآفرینی پیش می رود
دانشگاه صنعتی قم به سمت کارآفرینی پیش می رود
به گزارش قم نیوز جلال رضایی نور افزود: با همکاری اعضای هیات علمی، دانشجویان و سایر کارکنان دانشگاه صنعتی ، تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این مجموعه علمی با ارائه طرح های نو و ایده های خلاقانه به عنوان دانشگاه کارآفرین نمونه در سطح استان و کشور صاحب نام باشد.

وی بیان کرد: می خواهیم طی اجرای یک برنامه راهبردی،شرایطی در دانشگاه صنعتی قم فراهم شود تا دانشجویان قبل از فارغ التحصیل شدن به دلیل فراگیری مهارت های لازم و داشتن ذهن خلاق در بازار کار جذب شوند و یا خود شرکت های دانش بنیان تاسیس نمایند.

وی ادامه داد: تمامی استادان و دانشجویان این دانشگاه تلاش می کنند با مسائل و مشکلات حوزه صنعت استان و کشور آشنا باشند و بتوانند برای رفع آن در قالب پروژه های علمی و کار تیمی، راهکار قابل اجرا ارائه دهند.

رضایی نور گفت: در همین رابطه طرح همیار صنعت، نخستین بار در کشور توسط استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در قالب کار تیمی پژوهش محور اجرا شد که در آن طرح تیم های دانشجویی به واحدهای صنعتی استان مراجعه کرده و با آسیب شناسی مشکلات صنعت، راهکارهای مناسبی را برای برطرف شدن موانع تولید در قم ارائه می دهند.

وی با اشاره به سایر فعالیت های دانشگاه صنعتی قم در مسیر توسعه کارآفرینی و تحقق اقتصاد دانش بنیان، افزود: همچنین مرکز نوآوری این دانشگاه به عنوان یک حامی قابل اعتماد از طرح های علمی و اختراعات دانشجویی حمایت مادی و معنوی می کند تا این ایده ها بتوانند به محصول تبدیل و در بازارهای مالی ارائه شود.

وی ادامه داد: این دانشگاه با قرار گرفتن درمرز استان های صنعتی و راهبردی کشور همچون تهران، مرکزی و اصفهان می تواند در روند رشد، پیشرفت و توسعه صنعتی ایران بسیار تاثیرگذار باشد.

دانشگاه صنعتی قم از جمله 23 دانشگاه صنعتی در سراسر کشور می باشد که دارای 57 عضو هیأت علمی و 2 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در 23 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های فنی، مهندسی، برق، کامپیوتر و علوم پایه است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfmmde.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما