کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم:

روز پرستار، فرصتی مغتنم برای ارج نهاد به خدمات این قشر است

خبرگزاری ايرنا , 22 دی 1397 ساعت 12:52

استاندار قم در پیامی گفت: نامگذاری سالروز میلاد حضرت زینب(س) به نام روز پرستار، مایه فخر جامعه شریف پرستاران، بیانگر جایگاه حرفه مقدس و ارزشمند پرستاری و فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به خدمات، ایثار و مجاهدت های این قشر خدوم، قانع و نجیب است.


به گزارش قم نیوز در پیام بهرام سرمست آمده است: در تقویم کشومان، پنجم جمادی الاولی سالروز ولادت باسعادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

پیام حاکی است: آن بانوی بزرگ دشت نینوا، با صبر و بردباری و اقتدار و شهامت بی نظیر و به تنهایی، رسالت خطیر پرستاری از نهضت عاشورا و انتقال آن به نسل های بعدی را بر دوش گرفت و با سربلندی آن را به سرانجام رساند.

در این پیام آمده است: قدرشناسی و تکریم انسان های شایسته و زحمتکشی که همپای جامعه فرهیخته پزشکی، در سخت ترین لحظات زندگی بر بالین بیماران حاضر شده و نعمت سلامتی و حیات دوباره را به آنان هدیه می دهند، در تعالیم و آموزه های دینی ما مورد تاکید قرار گرفته است و فرمایش رسول مهربانی ها حضرت محمد مصطفی(ص) که می فرمایند: «کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش ‏کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان ‏پاک می ‏گردد»؛ بیانگر این جایگاه ویژه است.

استاندار قم ضمن تبریک میلاد باسعادت الگوی صبر و عشق و ایثار، حضرت زینب(س) به محضر تمامی پرستاران پرتلاش، از زحمات و تلاش های ارزنده این قشر شریف در استان مقدس قم تشکر و قدردانی نموده و توفیق و ارتقای روزافزون مقام و منزلت همه پرستاران زحمتکش را ازدرگاه خداوند متعال مسالت کرده است.

پنجم جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب(س) دختر گرامی امام علی(ع) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است. 

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 73305

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73305/روز-پرستار-فرصتی-مغتنم-ارج-نهاد-خدمات-این-قشر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir