کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم در سالروز میلاد حضرت زینب(س) غرق در نور و سرور است

خبرگزاری ايرنا , 22 دی 1397 ساعت 13:12

شهر مقدس قم در سالروز میلاد باسعادت و خجسته پیام رسان کربلا، عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س)، غرق در جشن و نور و سرور شده است.


به گزارش قم نیوز مردم مومن و ولایتمدار استان قم همزمان با فرارسیدن پنجم جمادی الاول سالروز میلاد باسعادت بانوی حماسه ساز کربلا، با برپایی آیین های جشن و سرور، ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به همین مناسبت شاهد حضور گسترده زائران است و دوستداران ائمه اطهار(ع) در مرقد بانوی آب و آینه به راز و نیاز به درگاه الهی مشغول هستند و به مناسبت این روز بزرگ برای عزت و سربلندی مسلمانان جهان دعا می کنند.

در بیوت آیات عظام تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز، به همین مناسبت مجالس جشن ترتیب یافته است و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی حضرت زینب کبری(س) را بیان می کنند.

همچنین در مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان(ع)، مسجدها، تکیه ها و حسینیه های استان به همین مناسبت آیین های جشن درحال برگزاری است و خطیبان درباره سیره زندگانی این بانوی بزرگوار سخنرانی می کنند.

پنجم جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب(س) دختر گرامی امام علی(ع) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است؛ از این رو در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان نیز با برپایی برنامه هایی این روز بزرگ را جشن می گیرند.

حضرت زینب(س) در پنجم جمادی الاول سال پنجم هجرت، در مدینه دیده به جهان گشود.

حضرت زینب(س) قهرمان قیام عاشوراست، قیام عاشورا در روز دهم محرم سال 61 هجری قمری در سرزمین کربلا به وقوع پیوست و در آن قیام حضرت امام حسین(ع) و 72 تَن از یاران باوفایش به شهادت رسیدند و اهل بیت پیامبر اسلام(ص) نیز به اسارت درآمدند، حضرت زینب در این قیام حضور داشت و در زمره اسرای کربلا نقش بسیار مهمی در تبیین قیام عاشورا و افشای چهره ظلم و جنایات حاکمان جور و یزدیان ایفا کرد.

سرانجام آموزگار مکتب بردباری و رشادت پس از سال ها رشادت و روشنگری در پانزدهم رجب سال 62 هجری قمری، به دیدار حق شتافت و پیکر مطهر ایشان در دمشق (سوریه) به خاک سپرده شد که اینک زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) است. 

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 73306

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73306/قم-سالروز-میلاد-حضرت-زینب-س-غرق-نور-سرور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir