کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پخش سیلاب در کانون های گرد و غبار برای ایجاد پوشش سبز

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 22 دی 1397 ساعت 16:15

عضو شورای سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: شهر قم به نوعی در محلی واقع شده که بیش از 105 هزار هکتار کانون گرد و غبار در جهات مختلف شهر وجود دارد.


به گزارش قم نیوز سیدمحمدتقی سجادی با بیان اینکه شهر قم به نوعی در محلی واقع شده که بیش از 105 هزار هکتار کانون گرد و غبار در جهات مختلف شهر وجود دارد، اظهار کرد: عمده بادهای غالب در نیمه دوم سال غربی شرقی است و تاثیرات این کانون ها در شهر محسوس است.

وی با بیان اینکه تاثیرات کانون های تولید گرد و غبار راهی ندارد تا توسعه عرصه های سبز صورت گیرد، گفت:‌ وقتی صحبت از 105 هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار می شود اینجاست که باید بخشی با اجرای برنامه های کنترل فضای سبز کنترل شود که این کار امکان پذیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم تصریح کرد: اگر شرایطی داشته باشیم که در بخشی از این عرصه های بیابانی یک یا دو نوبت پخش سیلاب داشته باشیم می توانیم به مرحله ای برسیم که بدون ورود ما به عرصه خود طبیعت احیای عرصه سبز و بازیابی پوشش داشته باشد.

وی گفت: با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بزرگترین پخش سیلاب کشور در مساحتی بالغ بر 35 هزار هکتار در شمال شرق قم از دبی سیلابی رودخانه شور برای توسعه پوشش سبز در کانون تولید گرد و غبار در دشت مسیله قم در حال برنامه ریزی است که اگر این اتفاق بیفتد در عرصه ای بالغ بر 30 هزار هکتار ایجاد فضای سبز جنگلی صورت خواهد گرفت و کانون های تولید گرد و غبار به حداقل خواهد رسید.
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 73318

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73318/پخش-سیلاب-کانون-های-گرد-غبار-ایجاد-پوشش-سبز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir