کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا از فتنه می گوید

خبرگزاری حوزه نیوز , 22 دی 1397 ساعت 23:26

رئیس دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا ضمن اشاره به جریان های مهم فتنه انگیز در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: عملیاتی سازی فشار بر رهبری برای عقب نشینی از راهبردهای انقلابی از جمله تفاهمات اولیه میان فتنه گران داخلی و دشمنان خارجی است.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا، در جلسه طلاب و فضلای شاهرودی حوزه علمیه قم ضمن تبریک میلاد با سعادت زینب کبری سلام الله علیها و ابراز خرسندی از حضور در جمع طلاب و فضلا، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب نقشه ها و طرح های مختلفی را برای سال 1397 ترسیم نموده بودند که علیرغم همه مشکلات اقتصادی داخلی، به هیچ موفقیتی دست نیافتند.

وی در ادامه به هشدارهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در رابطه با لزوم آمادگی لازم برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی توجه کنیم، جمهوری اسلامی در هر دهه ای با فتنه سنگینی روبرو شده است؛ در دهه نخست انقلاب، کشور با فتنه بنی صدر و منافقین، جنگ تحمیلی، جریان بیت آیت الله منتظری و نقشه های بعد از رحلت امام خمینی(ره) روبرو شد که به حول و قوه الهی با تدابیر حضرت امام(ره) و درایت رهبر معظم انقلاب، تمامی این فتنه ها خنثی شدند.

رئیس دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا به نقش رهبری نظام در دوره انتقال رهبریت و تثبیت انقلاب اسلامی اشاره نمود و یادآور شد: در دومین دهه انقلاب اسلامی، شاهد غائله تیرماه 1378بودیم که با حضور مردم در صحنه این فتنه نیز خنثی شد؛ در دهه سوم انقلاب و در سال 88 فتنه ای که از پیش طراحی شده بود، به ثمر نشست که با همراهی برخی از خواص می رفت تا این فتنه انقلاب اسلامی را بر زمین بزند که با عنایت خداوند متعال و درایت های مدبرانه رهبر معظم انقلاب این طرح دشمنان انقلاب و اسلام نیز ابتر ماند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به ابعاد قیادت و رهبری مقام معظم رهبری و ایستادگی ایشان در مقابل فتنه اشاره نمود و اظهار داشت: مردم مهمترین پایه مقابله با فتنه ها هستند که در بزنگاه ها با حضور فعال خود در صحنه تمام دسیسه های دشمنان را خنثی می کنند.

رئیس دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا به رابطه فتنه با جنگ نرم اشاره نمود و یادآور شد: جنگ سخت و جنگ نرم دو نوع اهرم مقابله ای متفاوت است؛ در جنگ نرم به عنوان براندازی نرم افزارانه، از راهکارهای جدید و با کمترین هزینه پیگیری می شود.

وی با اشاره به این که جنگ نرم حرکت نقاق آمیز و مرموزی برای شکل دهی فتنه و به دنبال آن جنگ سخت دنبال می کند، تصریح کرد: تنزل جمعیت از خداپرستی و تبعیت از رهبری الهی به سمت پیروی از فتنه گر و تنزل از فتح قله های بلند در حد برطرف سازی نیازهای شکمی از جمله پایه های نرمی است که در رقم زدن فتنه ها شکل می گیرد؛ در طول تاریخ فتنه انگیزی مردم را از سطح قله های بلند جهانی به پائین می کشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این که مشکل ما با آمریکا هیچگاه بر سر تعداد سانتریفیوژها نبود، ابراز داشت: در سخن با مردم باید پیوند میان تجربه های تاریخی با رویدادهای حاضر و تشابه آنها را تبیین و روشنگری نماییم؛ آنچه در مسجد ضرار، سقیفه، علم کردن پیراهن عثمان و ... روی داد، همه و همه از جنس فتنه نرم بود.

وی با تأکید بر این که فتنه نرم مقدمه ای برای شکل گیری فتنه سخت است، اظهار داشت: رابطه ای میان فتنه نرم و سخت  با جنگ سخت وجود دارد و در طول تاریخ همواره بین معارض داخلی به عنوان بنیان گذار فتنه و مهاجم خارجی رابطه بده و بستان وجود داشته است؛ در خدمت قرار گرفتن امپراطوری رسانه ای جهان درفتنه 88 در راستای همین بده بستان ها صورت گرفته بود.

وی با بیان این که فتنه لایه های متعددی دارد، اذعان داشت: در زیارت عاشورا برای فتنه، چهار مرحله و 5 گروه براندازی بیان می شود، که ضمن اشاره به لایه های رویین، عناصر پشت صحنه را مورد توجه قرار می دهد؛ عناصر پشت صحنه و بنیان گذاران فتنه از خود هیچ اثری به جای نمی گذارند؛ بر خبرگان و با بصیرتان جامعه لازم است تا با تمسک به نشانه ها، نقش آفرینان پشت صحنه فتنه را به مردم معرفی کنند؛ اگر این مهم صورت نگیرد این عقبه فتنه انگیز، در صورت افول یک نقشه، فتنه ای نو را طراحی و اجرا خواهند نمود.

رئیس دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا با اشاره به این که اصحاب پشت پرده فتنه دایره مصونیتی برای خود طراح ریزی نموده اند، ابراز داشت: قابل تکرار بودن فتنه نرم و سخت و توجه به منشأ و شرایط مولد فتنه، باید مورد توجه فعالان و نخبگان انقلابی قرار گیرد تا بدین منظور روشنگری اجتماعی را پیگیری نمایند.

وی با بیان این که انقلاب و اسلام حداقلی، ولایت فقیه را صرفا در حد سیاست کلانی که بعدها پذیرفته نمی شود، قبول دارند، ابراز داشت: بر همگان لازم است تا عوامل زمینه ساز فتنه آینده را به خوبی شناسایی نموده، برای مواجه با هر یک از گروه ها، راهکارهای مدبرانه و هوشمندانه ای را طرح ریزی و عملیاتی نمایند.

سخنران این نشست، قدرت طلبان را از نخستین عوامل فتنه انگیز دانست و اذعان داشت: سرمایه داران و قارون گرایان از دیگر عوامل زمینه سازی فتنه ها در طول تاریخ بودند، باید معارف قرآنی را که در بردارنده آموزه های عبرت انگیز و راهبردی در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی و سیاسی است، مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بی بصیرتان و حرام خواران را از دیگر زمینه سازان فتنه و فتنه انگیزی برشمرد و اذعان داشت: قدرت طلبی شاخصه اصلی زمینه سازان فتنه 88 بود.

وی با تاکید بر این که بی بصیرتی در طول تاریخ انسان ها زیادی را در دام فتنه گرفتار نموده است، تصریح کرد: بصیرت افزایی جامعه مهمترین و اصلی ترین وظیفه طلاب وحوزه های علمیه برای مقابله با فتنه و فتنه انگیزی است.

رئیس دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا در ادامه به برخی از مصادیق بی بصیرتی برخی از گروه ها اشاره نمود و یاداور شد: فشار اقتصادی، عملیات روانی، تحریک مردم به اغتشاش و تعامل با جریان داخلی از مراحل مواجهه دشمن با فتنه انگیزان است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: بر اساس دسیسه های دشمنان، هدف قرار دادن انسجام ملی، انرژی های فسیلی، قدرت دفاعی و قدرت منطقه ای از مراحل مهم و اساسی است که در نقشه پردازی های دشمن برای جهت دادن به فتنه انگیزی ها پیگیری می شود.

رئیس دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا ضمن اشاره به جریان های مهم فتنه انگیز در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: عملیاتی سازی فشار بر رهبری برای عقب نشینی از راهبردهای انقلابی از جمله تفاهمات اولیه میان فتنه گران داخلی و دشمنان خارجی است.

وی القای ضرورت و ضرورت پنداری در جهت مشروعیت عقب نشینی را از مهمترین راهبردهای زمینه سازی برای فتنه انگیزی آینده عنوان کرد و یادآور شد: تحریک گسل های قومی و مذهبی در جهت ایجاد مقاومت مدنی و پیگیری موضوعاتی چون رفراندوم، از دیگر راهبردهایی است که در نهان و آشکار توسط فتنه گران پیگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان بحرانی جلوه دادن شرایط و ترساندن مردم را از دیگر مراحل و عوامل زمینه ساز برای رقم زدن فتنه دانست.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 73331

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73331/رئیس-دفتر-عقیدتی-فرمانده-کل-قوا-فتنه-می-گوید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir