يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 73344
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل راه و شهرسازی:

مطالعات طراحی شهری شوارع قدیمی قم در شرف تکمیل است

قم نيوز : مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: مطالعات طراحی شهری خیابان های قدیمی شهر قم از جمله انقلاب اسلامی و شهید دل آذر انجام شده و مراحل نهایی خود را طی می کند و ‌پس از تکمیل برای آغاز عملیات اجرایی در اختیار شهرداری به عنوان مجری طرح قرار داده می شود.
مطالعات طراحی شهری شوارع قدیمی قم در شرف تکمیل است
مطالعات طراحی شهری شوارع قدیمی قم در شرف تکمیل است
به گزارش قم نیوز حسن صبوری اظهار داشت: کار مطالعاتی طرح ساماندهی خیابان های یاد شده از یک سال پیش با اعتباری که از ردیف های استانی و ملی تامین شد، در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی هزینه انجام شده برای این پروژه را بالغ بر سه میلیارد ریال دانست و گفت: برای اجرای طرح و همچنین شروع فاز 2 این مطالعات موارد احصا شده در فاز نخست را به شهرداری اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم بیان داشت: فاز دو طرح مذکور هزینه های کمتری خواهد داشت، و فعلا زمان دقیقی را برای پایان آن نمی توان تعیین کرد.
این مسئول در پاسخ به سئوالی در خصوص نحوه اجرای این طرح و تفاوت آن با طرح پیاده راه سازی خیابان ارم نیز تصریح کرد: طرح خیابان ارم بر اساس مطالعات شهرداری اجرا شد، ولی در طراحی شهری تنها موضوع خیابان مطرح نیست، بلکه محیط پیرامونی معابر نیز مدنظر می باشد.

عملیات پیاده راه سازی خیابان ارم، حد فاصل سه راه بازار و ابتدای خیابان انقلاب سال گذشته و طی مدت چهارماه با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال با هدف حذف ترافیک، افزایش ایمنی، سهولت در آمد و شد و زیبایی منظر شهری به اجرا درآمد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در این طرح مطالعاتی کارهایی از قبیل جداره سازی معابر منتهی به خیابان و تطبیق با ضوابط و مقررات مصوب کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای شهرسازی و معماری پیش بینی شده است.

صبوری خاطر نشان کرد: در سامان دهی ترافیکی هسته مرکزی شهر قم به دلیل حجم بالای آمد و شد و‌ غیر استاندارد بودن عرض معابر فعالیت ها بر پیاده راه سازی متمرکز است.

وی‌ یادآور شد: برای تعیین عرض معابر معمولا استاندارد مشخصی وجود ندارد، و بر اساس تردد و تراکم موجود محاسبه می شود، و اینکه بگوییم محدوده ای از سطح شوارع پیاده راه و بقیه اتومبیل رو است، به هیچ عنوان مطرح نمی باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت فرودگاه قم نیز گفت: به تازگی در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور کلیات طرح جامع ناحیه ای استان به تصویب رسید و مقرر شد برای رسیدگی به وضع فرودگاه کمیته فنی تشکیل و موارد مورد نظر اعضا به دقت بررسی و اصلاحات لازم انجام شود.

تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.

ساخت این فرودگاه درحال حاضر متوقف است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcayen0.49ney15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما