دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 73391
منبع : خبرگزاری ايرنا
آیت الله جوادی آملی:

بداخلاقی و غارتگری فرهنگی غده بدخیم جهان کنونی است

قم نيوز : آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: از آنچه امروز در فرانسه اتفاق افتاده، متاسفیم؛ این هم نتیجه راه بستن دیگران بود، چون عده ای بیراه رفته اند و منجر به این حواث درمنطقه، جهان و فرانسه شدند.
بداخلاقی و غارتگری فرهنگی غده بدخیم جهان کنونی است
بداخلاقی و غارتگری فرهنگی غده بدخیم جهان کنونی است
به گزارش قم نیوز وی دردیدار پرفسور «هنری دولهوگ»، رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه و هیات همراه، ‌با بیان این که پیام مشترک انبیا الهی یکی می باشد و آن توحید خدا است، افزود: یعنی خدا آفریدگار نظام، انسان و جهان و حسابرس همگان است و در این حسابرسی هیچ کس با خدا شریک نیست. 

آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: حضرت عیسی(ع) مانند سایر انبیا الهی مخلوق خدا هستند و در این اضلاع سه گانه آفرینش، خلقت و حسابرسی سهمی ندارند.

وی تصریح کرد: اما در رابطه با انسان آنچه در جهان کنونی به عنوان غده بد خیم مطرح است، همان بداخلاقی و غارتگری فرهنگی است؛ جهان را هیچ چیزی مگر انسان تهدید نمی کند.

وی گفت: معتقدیم انسان از خاک و روح تشکیل شده است؛ بدن که از خاک است به خاک برمی گردد؛ ولی روح نه از خاک است و نه به خاک برمی گردد؛ بلکه مجرد است؛ به همین دلیل که روح مجرد است، سال و ماه و خستگی ندارد.

این مرجع تقلید بیان کرد: انسان مانند عدل، حقیقت جاودانه دارد و تمام سرمایه و ثروت به خود انسان برمی گردد؛ انسان در دنیا جمعی و اجتماعی زندگی می کند؛ اما بعد زندگی بعد مرگ جمعی است نه اجتماعی.

وی با اشاره به این که این اصل را قرآن کریم بیان کرده است، افزود: انسان اولین و آخرین و میلیاردها بشر، یک روزی در صحنه قیامت جمع می شوند؛ ولی هر کدام تنها در قیامت و برزخ زندگی می کنند؛ با همه این احوالات مزاحم همدیگر نمی شوند و نیستند و نه از کسی دیگری کمک می گیرند.

وی بیان کرد: این اصل کلی می فهماند بین خود و خدا رهاوردی داشته باشیم و آن داشتن عقیده و عمل صالح است؛ این دو اصل را حضرت عیسی(ع) و پیامبر(ص) به خوبی تبیین کردند.

آیت الله جوادی آملی افزود: اما درباره انسان آنچه که جامع کنونی را تهدید می کند، فراموشی خود است؛ امام علی(ع) فرمودند: «من در شگفتم که مردم ابزاردست شان را گم می کنند و به سراغ رهبران الهی نمی روند».

وی گفت: کسی به حق خود قانع نیست، راه خود را گم کرده است؛ انبیاء الهی صراط مستقیم می باشند، نه راه کسی را می بندند و نه به بیراه می روند.

وی خاطرنشان کرد: اما آنچه در جنگ اول و دوم، متاسفانه جنگ نیابتی اتفاق افتاد، راه بستن دیگران بود و از آنچه امروز در فرانسه اتفاق افتاده، متاسفیم؛ این هم نتیجه راه بستن دیگران بود چون عده ای بیراه رفته اند و منجر به این حواث در منطقه، جهان و فرانسه شدند. 


* ثروت خون جامعه است 

این مرجع تقلید گفت: به عنوان نمونه، رهبران الهی چنین فتوا دادند که اموال و ثروت ها به منزله خون جامعه است؛ خون باید به همه اعضاء بدن برسد و هر عضوی به اندازه از خون سهم دارد.

وی افزود: ثروت خون جامعه است؛ اگر در دست عده ای باشد، بقیه فلج اند و این فلجی گاهی به صورت شورش مردمی در می آید.

وی اضافه کرد: انبیا الهی آمده اند تا اموال را تنظیم کنند و از این طریق جلوی شورش را بگیرند؛ اگر به رفتار عاقلانه رهبران الهی عمل شود، کدورت و تاریکی از آئینه دل می رود.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: آیینه دل اسرار عالم را نشان می دهد؛ بعد انسان احساس نیکی و نشاط می کند.

وی گفت: همه بدانند تا زنده ایم نسبت به دیگران مسئولیم، ما موظفیم با محبت الهی و رافت به دیگران زندگی کنیم. اما آن محبت و احسان کار است برای نتیجه ای و آن نتیجه به دو بخش تامین اجتماعی در دنیا و سعادت ابدی در آخرت تقسیم می شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccs1qm.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما