دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 73392
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون استاندار:

فرصت جذب تسهیلات برای گسترش تولید درقم جدی گرفته شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: فرصت جذب تسهیلات برای گسترش بخش تولید در این استان را باید مغتنم بشماریم چرا که شاید دیگر تکرار نشود.
فرصت جذب تسهیلات برای گسترش تولید درقم جدی گرفته شود
فرصت جذب تسهیلات برای گسترش تولید درقم جدی گرفته شود
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در چهل و دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در شهرک صنعتی شکوهیه اظهار داشت: حتی اگر یک ریال از بسته های حمایتی اختصاص یافته برای این استان برگشت بخورد، دستگاه ها مسئول اعم از بانک های عامل و مجموعه های اجرایی مرتبط به عنوان ضد توسعه معرفی می شوند.

وی همچنین با اشاره به بازدید صورت گرفته از واحدهای تولید قطعه های خودرو، کابل آلومینیومی و یخچال بیان داشت: فعالیت این واحدها در این وضعیت سخت اقتصادی قابل تقدیر است، و نشان می دهد اگر مدیران اهلیت داشته باشند، تولید در دشوارترین شرایط نیز امکان پذیر است.

معاون استاندارقم همچنین بااشاره به مطالبه های انباشته شده قطعه سازان استان از خودروسازان گفت: اداره کل تامین اجتماعی و امور مالیاتی با توجه به مشکل نقدینگی پیش آمده برای واحدهای قطعه ساز مساعدت لازم را در دریافت معوقه های بیمه ای و مالیاتی انجام دهند.

غضنفری قم همچنین با تاکید بر ضرورت حل و فصل مسائل کارگری در موضوع مشاغل سخت و زیان آور تصریح کرد: از آنجا که تعیین سختی یک شغل از حیطه اختیارات استان خارج است، این مساله باید به ستاد مرکزی تسهیل و رفع موانع تولید منعکس شود.

معاون استاندار قم در واکنش به سخنان مطرح شده در این جلسه پیرامون معضل نقدینگی در واحدهای تولیدی گفت: هیات مدیره بانک های عامل از ابلاغیه هایی که از طرف بانک مرکزی ارائه می شود، تفاسیر متعددی دارند و حداقل این مساله در 10 بانک دولتی که ریاست آن بر عهده وزارت اقتصاد و امور دارایی است، به خوبی مشاهده می شود.

وی اذعان داشت: برخی از دستورالعمل هایی که به بانک ها می آید نیز دوگانگی و تناقض ایجاد می شود، ولی معیار استانداری ابلاغیه ای ارائه شده از طریق دولت به دستگاه ها می باشد.

معاون استاندار قم با اذعان به اینکه برخی از دستگاه در اجرای مصوبه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سهل انگاری می کنند، اضافه کرد: با هر مصوبه ای ستاد تسهیل که در بانک ها معطل مانده برخورد قانونی می کنیم.

وی گفت: مدیریت شهرک صنعتی شکوهیه در جلسه آینده این ستاد حضور یافته و گزارشی از اجرای مصوبه ها و دریافت تسهیلات ارائه کند.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اوایل سال جاری 9 هزار میلیارد ریال به صورت تسهیلات و 2 هزار میلیارد ریال نیز به صورت نقدی به واحدهای تولیدی استان تزریق شد، گفت: این پرداخت ها منجر به ایجاد بیش از 400 شغل جدید و تثبیت اشتغال هفت هزاز تن شده است.

غضنفری افزود: ظرفیت اسمی بسیاری از واحدهای تولیدی استان بواسطه سرمایه در گردش تعیین شده برای آنها به 70 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کمیته نظارت بر اجرای مصوبه های ستاد بررسی های لازم را انجام داده و تسهیلات در قالب یک بسته تنظیم و به واحدها داده می شود، گفت: 
بیش از 95 درصد تسهیلات پرداختی به واحدها در جهت تثبیت تولید و ایجاد اشتغال به کار گرفته شده است.

** محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در بخشی از این جلسه استمهال بازپرداخت تسهیلات دریافتی بخش کشاورزی را از مصوبه های ستاد تسهیل و رفع موانع عنوان کرد و گفت: بانک ها این مصوبه را اجرا نمی کنند، و با ممانعت از صدور دسته چک موضوع ممنوع الخروج کردن بدهکاران را نیز دنبال نموده از این رو بخش کشاورزی امکان استفاده از تسهیلات رونق تولید را ندارد.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdxs05.yt0sn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما