کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم مطرح کرد

آغاز فراخوان شهرنگار 2 در قم برای استقبال از فصل بهار

خبرگزاری فارس , 24 دی 1397 ساعت 19:00

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: فراخوان شهرنگار 2 توسط این سازمان در دو بخش برای استقبال از بهار سال 1398 داده شده است.


به گزارش قم نیوز سید محمد موسوی منش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به فراخوان شهرنگار 2 اظهار کرد: این فراخوان توسط سازمان زیباسازی شهرداری قم برای استقبال از بهار سال 1398 در بخش‌های المان شهری و نقاشی دیواری داده شده است.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار به فراخوان شهرنگار 2 تا پنجم بهمن ماه است و متقاضیان می‌توانند از طریق شماره تلفن 02537705230 با سازمان زیباسازی شهرداری قم ارتباط بگیرند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم افزود: هنرمندان بومی از فراخوان شهرنگار 1 استقبال چندانی نکردند.

موسوی منش با اشاره به سند چشم انداز شهرداری قم اظهار کرد: این سند مصوب شورای اسلامی شهر قم است و به دنبال ارتقای منظر شهری قم در قالب آن هستیم و اقدامات سازمان زیباسازی در این راستا است.

وی ادامه داد: ساماندهی مبلمان شهری جزو سیاست‌های سازمان زیباسازی شهرداری قم است و فراخوان شهرنگار 2 در این راستا است، فراخوان شهرنگار 1 در ابتدای سال جاری داده شد و هزاران اثر از سراسر کشور به دست ما رسید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم افزود: در فراخوان شهرنگار 2 از هنرمندان برتر کشور در زمینه هیأت داوری استفاده شده است، در این فراخوان به دنبال تامین طرح‌های دیوارنگاری و نقاشی دیواری معابر شهری و بوستان‌ها با موضوع نوروز هستیم.

موسوی منش اولویت سازمان زیباسازی شهرداری قم را اجرای المان‌ها توسط خود هنرمندان طراح دانست و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که ساخت المان با تائید خود هنرمند طراح آن المان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در نقاشی‌های دیوار شهری به دنبال این هستیم که حال و هوای نوروز را به شهر بیاوریم و فضای خاکستری را از شهر بزداییم، به دنبال رونمایی از این طرح‌ها تا 25 اسفندماه هستیم و اجرای این طرح‌ها از ابتدای اسفندماه شروع می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم افزود: نقاشی دیواری عمر سه ساله ای دارد و برای آن عمری بیشتر متصور نیستیم، به همین دلیل نقاشی‌های دیواری هر چند سال یک بار نوسازی می‌شود، ولی المان‌ها امکان دارد ماندگار یا موقت باشد، المان‌های موقت عمر کوتاهی دارند که مربوط به یک مناسبت خاص است و به دنبال حداکثر اثربخشی آن المان هستیم.

موسوی منش با اشاره به مدت استفاده از المان‌های موقت در شهر قم اظهار کرد: المان‌های موقت بعد از مناسبت‌ها جمع آوری می‌شوند و مورد بازسازی قرار می‌گیرند، ولی المان‌های ماندگار هزینه و ارتفاع بیشتری دارند و به دنبال ایجاد دو المان ماندگار در شهر قم هستیم.

وی ادامه داد: برخی از المان‌های شهری در قم به صورت کوچک تر از شهرهای دیگر اجرا می‌شوند تا دید در نقاط مختلف شهر قم نسبت به حرم حضرت معصومه(س) تحت تاثیر قرار نگیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای مناسبت‌هایی همچون سالگرد چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی، شهرداری قم برنامه چله سرو را در حال اجرا دارد و بخش المان برنامه به این سازمان واگذار شد، برای این کار فراخوانی محدود را به جمعی از هنرمندان شاخص دادیم و آثار حداکثر تا یکم بهمن ماه می‌رسند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 73408

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73408/آغاز-فراخوان-شهرنگار-2-قم-استقبال-فصل-بهار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir