چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : 73496
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله نوری همدانی: دشمن بر کم‌رنگ شدن حجاب در جامعه اهتمام جدی دارد

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمن همان‌گونه که مشکل اقتصادی برای مردم به وجود می‌آورد بر کم‌رنگ‌شدن حجاب و رواج بی‌حجابی در جامعه نیز توجه دارد.
آیت‌الله نوری همدانی: دشمن بر کم‌رنگ شدن حجاب در جامعه اهتمام جدی دارد
آیت‌الله نوری همدانی: دشمن بر کم‌رنگ شدن حجاب در جامعه اهتمام جدی دارد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه اظهار داشت: نبودن حجاب و بدحجابی یکی از فاجعه‌های مهمی است که در ایران اسلامی به وجود آمده، درحالی‌که رعایت حجاب بر اساس آیات قرآن بسیار مهم است.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در قم گفت: قم آشیانه اهل‌بیت(ع) بوده و انقلاب از این شهر برخاسته است، دشمن همان‌گونه که مشکل اقتصادی برای مردم به وجود می‌آورد بر کم‌رنگ شدن حجاب و رواج بی‌حجابی در جامعه نیز توجه دارد.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: یکی از چیزهایی که غرب بر آن تأکید داشت همین مسئله کم‌رنگ‌شدن حجاب در جامعه بود، آتاتورک با رفتن به اروپا جامعه ترکیه را سکولار کرد، رضاشاه نیز از او تأثیر پذیرفته و دستور به برداشته شدن حجاب داد، مسئولان و وزرا در کاخی جمع شدند و مجلسی گرفتند و در آن مجلس قمرالملوک بی‌حجاب واردشده و شعری در باب بی‌حجابی خواند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت حجاب در دوران رضاشاه و رژیم پهلوی اظهار داشت: به‌طوری رضاشاه در رفع حجاب جدی بود که مأموران وارد خانه زنی که از دست مأموران در حال فرار بوده می‌شدند و حتی در خانه چادر از سر یک زن برمی‌داشتند. نباید آرام نشسته و شهر قم را به این وضعیت ببینیم که در آن بی‌حجابی رواج پیدا کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciq5ay.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما