قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: مردم آثار ارزانی و پایین‌آمدن قیمت‌ها را در سفره‌های خود احساس نمی‌کنند، مسئولان از آمار و ارقامی حرف می‌زنند که هرگز در بازار و جیب مردم واقعیت بیرونی ندارد.
آیت‌الله نوری‌همدانی: مردم آثار ارزانی را در سفره‌ها احساس نمی‌کنند/ اشراف و نظارتی بر بازار نیست
آیت‌الله نوری‌همدانی: مردم آثار ارزانی را در سفره‌ها احساس نمی‌کنند/ اشراف و نظارتی بر بازار نیست
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار معاون سازمان تعزیرات حکومتی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: تخصص مدیران کشور در حوزه فقه کمک شایانی به رفع مشکلات حقوقی و دینی می‌کند.

وی افزود: مدیریت از کارهای بسیار مشکل در زندگی انسان و در سطح دنیا است، در مسئله مدیریت باید تمام ابعاد زندگی انسان مورد توجه قرار بگیرد. ریشه تمام مباحث مدیریتی در نگاه کلی به قاعده امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بازمی‌گردد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به گستره امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ابراز کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گستره عجیبی در اسلام دارد، در کتاب شریف نهج‌البلاغه گستره این فریضه تمام ابعاد و امور زندگی بشری را در بر می‌گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کرد: هدف اسلام وحدت کلمه و اتفاق بر امر جامع است درحالی که امروز در سطح مطبوعات و رسانه‌های کشور تضارب آرا بسیار زیاد بوده و هر فردی مسیر جداگانه‌ای برای خود انتخاب و آن را طی می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع با مفسدان عرصه‌های مختلف تصریح کرد: تمام خیر و خوبی‌ها در سایه شمشیر و به قوت و قدرت قهری به‌دست می‌آید، برای اجرای حدود و مقابله با مفسدان راهی جز اجرای کامل حدود الهی نیست.

مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر مدیران ارشد کشور در حوزه فقه تخصص داشته باشند امر بسیار مبارکی است. در گذشته بازاریان و کاسبان انسان‌های به‌شدت منصفی بودند و تربیت آن‌ها بر مبنای تعالیم دینی شکل گرفته بود.

آیت‌الله نوری همدانی با ابراز تأسف از کاهش بی‌سابقه ارزش پولی کشور گفت: این مقدار پایین بودن ارزش پولی یک کشور جای تأسف دارد، تأسف بیشتر این مسئله زمانی بهتر مشخص می‌شود که فردی بخواهد به کشورهای دیگر سفر کند.

وی تأکید کرد: اشراف و نظارتی بر بازار نیست و بازاریان خودسرانه قیمت کالا و اجناس را بالا و پایین می‌کنند. مردم آثار ارزانی و پایین آمدن قیمت‌ها را در سفره‌های خود احساس نمی‌کنند، مسئولان از آمار و ارقامی حرف می‌زنند که هرگز در بازار و جیب مردم واقعیت بیرونی ندارد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئله ربا و دیرکرد حرام قطعی است بعد از گذشت چهل سال از انقلاب همچنان این پدیده شوم در بانک‌های کشور دنبال شده و هرسال نیز بر قوت آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfytde.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما