چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 73503
منبع : خبرگزاری تسنیم

طباخ‌خانه‌های سنتی در شهر قم راه‌اندازی شود

قم نيوز : شهردار قم با تأکید بر تقویت و حمایت از فرهنگ ناملموس شهر قم و مقابله با هجمه گسترده غرب در اشاعه صنعت غذا گفت: برای مقابله و کاستن از غلبه فرهنگ غذایی غرب در سطح شهر طباخ خانه های سنتی باید راه‌اندازی شود.
طباخ‌خانه‌های سنتی در شهر قم راه‌اندازی شود
طباخ‌خانه‌های سنتی در شهر قم راه‌اندازی شود
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در اختتامیه جشنواره الکامپ و سفره ایرانی که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: کسب‌وکارهای نوین ظرفیت‌های مغفول مانده قم است.

وی با اشاره به اهمیت توجه و حمایت از شرکت‌های استارتاپی افزود: اگر مسئله هوشمند سازی به‌درستی در جامعه پیاده شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی از بین می‌رود.

شهردار قم با تأکید بر روند توسعه نمایشگاه‌های الکامپ در ایران عنوان کرد: نخستین جشنواره الکامپ سال 69 برپا شد که بسیار محدود بود اما امروز بعد از گذشت سه دهه از آن نمایشگاه الکامپ چهارمین نمایشگاه بزرگ کشور بوده و در شهر قم نیز توجه بسیار ویژه‌ای به آن می‌شود.

سقائیان نژاد با اشاره به حضور بیش از 400 شرکت بزرگ فناوری در نمایشگاه الکامپ تهران ابراز کرد: در نمایشگاه الکامپ تهران بیش از00 4 شرکت بزرگ فناورانه دنیا حضور پیدا می‌کنند که نشان از اهمیتان است.

وی اهمیت توجه به فناوری‌های نوین را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: سیر پیشرفت فناوری در دنیا بسیار تند است و اگر از این تحولات عقب بمانیم از تمام تحولات دنیای مدرن عقب‌مانده و نمی‌توانیم همراه با پیشرفت‌های جدید جهانی همراه شویم.

  شهردار قم تأکید کرد: در حال حاضر بیکاری، ناامیدی و عدم نشاط اجتماعی معضلات اصلی کشور هستند، شرکت‌های نوین کسب‌وکار توانایی پر کردن گسل بیکاری و ایجاد امید و نشاط اجتماعی رادارند.

سقائیان نژاد با بین غفلت‌های صورت گرفته در توجه به شرکت‌های استارتاپی تصریح کرد: کسب‌وکارهای نوین از ظرفیت‌های بالقوه جوانان شهر بوده که نسبت به آن‌ها تاکنون غفلت به‌عمل‌آمده است، اگر به مبحث کسب‌وکارهای نوین توجه جدی شود از تأثیرات تحریم‌های اقتصادی کاسته می‌شود.

وی برخی از ظرفیت‌های مورد غفلت واقع‌شده جوانان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: حفظ و حمایت از ظرفیت‌های جوانان سبب می‌شود که کشور از بحران‌ها عبور کرده و جامعه به‌سوی رشد و ترقی حرکت کند.

شهردار قم با اشاره به اهمیت صنعت غذا در شناسایی فرهنگ و هویت ملی تصریح کرد: ترویج و حفظ فرهنگ ناملموس از مهم‌ترین رویکردهای کشورهای متمدن دنیا که دراین‌بین صنعت غذا به‌عنوان یکی از ارکان معرفی هویت و شناسنامه ملی اهمیت دارد، صنایع‌دستی از  مؤلفه‌های دیگر فرهنگ ناملموس ملی است.

سقائیان نژاد گفت: غرب امروز بخشی از هویت فرهنگی خود را از طریق فست فود و غذاهای خود وارد کشور کرده که متأسفانه همراه با بروز انواع بیماری بوده است. نسل جدید امروز به غذاهای غربی به دلیل کم توجهی به هویت ناملموس ملی تمایل بیشتری دارد.

وی با تأکید بر تقویت و حمایت از فرهنگ ناملموس شهر قم و مقابله با هجمه گسترده غرب در اشاعه صنعت غذا تأکید کرد: برای مقابله و کاستن از غلبه فرهنگ غذایی غرب در سطح شهر طباخ خانه‌های سنتی باید راه‌اندازی شود، فروش غذاهای خانگی در بستر اینترنت زمینه درآمدزایی زنان خانه‌دار فراهم می‌کند.

شهردار قم ابراز کرد: در حاضر 20 هزار نفر با داشتن مدرک دکترا در کشور بیکار هستند که نشان می‌دهد افراد بدون شناخت از بوم شهری خود به دنبال مدرک رفته‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxmnq.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما